Fritidsresor auktionerar ut resor från 1 krona

Fritidsresor auktionerar, som första svenska researrangör, ut charterresor på Tradera. Cirka 30 resor i veckan auktioneras ut till resmål som Thailand, Mallorca och Kreta med 1 krona som utropspris.

Fritidsresor, Sveriges största researrangörer, är nästa företag att auktionera ut delar av sitt utbud hos Tradera. Cirka 30 resor i veckan kommer att auktioneras ut med budstart på 1 krona.

- Vi är otroligt glada att Fritidsresor har valt att auktionera ut resor på Tradera. Vi har mer än 1 miljon köpglada besökare på vår sajt varje vecka, och har goda erfarenheter från våra samarbeten med till exempel SJ och Elite Hotels som visar att auktionsformatet är utomordentligt väl lämpat för att sälja resor och boende, säger Fredrik Åhlberg, landschef för Tradera.

Fritidsresor säljer idag hälften av sina resor via fritidsresor.se. Samarbetet med Tradera innebär att Fritidsresor flyttar fram positionerna på webben ytterligare.

- Reseauktioner är ännu ett sätt att stärka vår närvaro hos ressugna svenskar på webben. Nu är det dessutom resenärerna själva som bestämmer priset, säger Christian Clemens på Fritidsresor.

Varje resa som auktioneras ut omfattar flyg och boende för två personer. Tillval som extrasäng, transfer med mera kan läggas till resan. Resmålen kommer att variera vecka till vecka. Den första reseauktionen kommer att påbörjas idag (torsdagen den 29 maj). För resorna gäller Fritidsresors ordinarie resevillkor.

Resor för den första reseauktionen:
Stockholm: Thailand och Samos i augusti samt Gran Canaria i september.
Göteborg: Mallorca i augusti samt Bulgarien och Gran Canaria i september.
Malmö: Turkiet i juli samt Kreta och Cypern i augusti.

Anna Chrona, PR & Brand Manager, Tradera
achrona@tradera.com