GöteborgsVarvet och Tradera samarbetar för säkrare förmedling av startplatser

GöteborgsVarvet och Tradera samarbetar för säkrare förmedling av startplatser

De ordinarie startplatserna till GöteborgsVarvet är fulltecknade men intresset är fortfarande stort och överlåtelse av startplatser efterfrågas av löparna. För att göra det säkrare att förmedla startplatser inleder GöteborgsVarvet och Tradera ett samarbete.

Efter att de ordinarie startplatserna till GöteborgsVarvet blivit fulltecknade pågår transferperioden på andrahandsmarknaden för fullt. Det innebär att löpare kan köpa eller sälja en startplats fram till den 30 april.

– Namnbyte på startplatser i GöteborgsVarvet har varit efterfrågat av våra löpare och vi är glada att vi nu kan erbjuda den möjligheten. Samarbetet med Tradera skapar förutsättningar till en säker förmedling mellan deltagare som vill sälja eller köpa startplatser till Varvet, säger Mattias Grahn, kommunikationsansvarig GöteborgsVarvet.

Tidigare år har varje anmälan till GöteborgsVarvet varit personlig och det har inte varit tillåtet att byta namn på sin anmälan eller att sälja sin startplats vidare, ändå har startplatser varit i omlopp på andrahandsmarknaden. GöteborgsVarvet har nu infört möjligheten till namnbyte och tillsammans med auktionssajten Tradera inleds nu också ett samarbete för en säkrare förmedling av startplatserna. Tradera har tidigare gjort lyckade samarbeten med andra lopp.

– Vi är glada över samarbetet, och vår förhoppning är att både köpare och säljare ska känna sig tryggare med sitt namnbyte. Med erfarenhet från liknande samarbeten vet vi att detta är väldigt uppskattat, säger Marcus Almén pressansvarig på Tradera.

Så gör du:
Traderas kampanj för att lägga upp en startplats kostnadsfritt finner du här: http://info.tradera.com/goteborgsvarvet/
Skapa ett användarkonto och ange kampanjkod GV16

Till och med 30 april kan du överlåta din startplats till annan löpare mot en avgift om 250 kronor. För att överlåta en startplats behöver du uppge namn, samt e-postadress till den nya köparen. En anmälningskod skickas till köparen som anges vid anmälan på sina Mina sidor. Betalning sker direkt och ett bekräftelsemail skickas till både köpare och säljare om att namnbytet är genomfört. För mer information: http://www.goteborgsvarvet.se/goteborgsvarvet-21-km/information-om-anmalan/

Om säkerhet hos Tradera:
Ett konto hos Tradera är personligt och kopplat till personnumret. Tillsammans med ett system där köpare och säljare får lämna omdömen om varandra blir det en säkrare lösning. Tradera ber dig dock som konsument alltid att vara försiktig när du handlar online.

Kontaktuppgifter:
Mattias Grahn, kommunikationsansvarig, GöteborgsVarvet
070-7727887, mattias.grahn@goteborgsvarvet.se

Marcus Almén, pressansvarig Tradera,
072-3133555, malmen@paypal.com

Tradera.com är en av Nordens största marknadsplatser med fler än 1,3 miljoner besökare i veckan. Med ett brett utbud av begagnat och nytt finns ca 1,4 miljoner saker till salu. Alltifrån ifrån barnkläder, heminredning och hemelektronik.