Holiday Club Åre auktionerar ut hållbara konferenspaket

Från och med idag börjar det fyrstjärniga fjällhotellet Holiday Club Åre auktionera ut både konferenspaket och lyxiga hotellnätter, samtliga med startbud 1 kr.

Holiday Club Åre är ett fyrstjärnigt hotell mitt i centrala Åre, fullt utrustat med spa, bad, bowling samt massor av andra roliga aktiviteter för hela konferensen eller familjen.

Från och med 2 mars kan Holiday Club erbjuda ett hållbart konferenspaket - Eco Friendly Conference. Konceptet bygger på boende och konferens på Sveriges enda miljömärkta fjällhotell, Ekoturism-aktiviteten Zipline/Ecotour och transport med tåg.

"Det känns otroligt spännande och fräscht att jobba med en ny försäljningskanal, det är på nätet det händer numera", säger Anna Norrga, försäljningschef Holiday Club Sverige.

"Business to business segmentet ökar på Tradera, nu ser även företag att auktion på nätet är ett säkert, enkelt och spännande sätt att vara priseffektiv på. Som skidfantast känns det extra roligt att våra 1,8 miljoner medlemmar kan få ta del av lyxboende i Åre till riktigt bra priser", säger Thomas Areskoug, marknadschef på Tradera.

Både konferenspaket och lyxiga hotellnätter

Holiday Club Åre lägger ut sex stycken färdiga konferenspaket med spridda datum under vintern. Paketen inkluderar:

• 10 hotellrum med plats för upp till 30 personer totalt
  • Frukost, 3 dagar
  • Konferenslokal, 3 dagar
  • Entré till upplevelsebad, SaunaWorld och gym
  • Zipline - Ecotour

Det totala värdet på konferensen är 113400 kronor exkl. moms

Holiday Club Åre auktionerar även ut sexton hotellrum med plats för tre vuxna eller två vuxna och två barn. Till fast pris 24 rum. Totalt 40 hotellrum under spridda datum.

Länk till samtliga auktioner: www.tradera.com/auktioner/HolidayClubÅre

Anna Norrga, Försäljningschef Holiday Club Åre
www.holidayclub.se/press

Anna Chrona, PR & Brand Manager, Tradera
achrona@tradera.com

www.tradera.com

Fler hotell på Tradera
Sedan tidigare finns det på Tradera hotellrum ute för auktion från Ibis, Rica Hotels, Clarion Sign Hotel, Elite Hotels och stugor från Skistar.

Fynd värda att snacka om
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,7 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.

Övrig information
Zipline/Ecotour är en linbana där du åker hängande mellan olika stationer på Åreskutan, mellan åken får deltagarna information av guiderna gällande Åres unika miljö, geologi och historia