Hon säljer allt hon har - för kärleken

Anna har fått nog av sitt liv som copywriter på en reklambyrå i Stockholm. Något saknades henne och hon bestämde sig för att sälja allt hon äger för att resa runt i världen. Resan börjar i USA där hon ska jobba på en ekologisk bondgård och träffa JR, han som kanske är mannen i hennes liv. Från och med idag finns alla hennes över 600 prylar på Tradera. Alla auktioner börjar på 1 kr.

Det var under en månadslång semester i Chicago som Anna träffade JR. Hon hade innan resan hittat honom på ett community för människor som kan tänka sig att låna ut sin soffa till andra medlemmar. Anna tyckte JR såg lagom "tråkig och pålitlig ut" för att hon skulle våga sova där. Det var inte kärlek vid första ögonkastet, men kanske andra.

- Det som var planerat att vara en eller kanske två nätter på hans soffa blev snart fler nätter, och en spontan road trip med motellövernattning. Till sist, en kväll när vi satt vid Lake Michigan och tittade på natten, berättade jag att jag nog var lite kär. Han erkände att han också var det, och vi kysstes. Innan dess hade vi inte ens hållt handen, säger Anna.

Nu lägger Anna ut alla sina prylar på Tradera, alltifrån över 350 klädesplagg till projektor, säng och elbas. Allt ska bort.

- Jag ska sälja allt. Om det är så att pappa eller brorsan vill ha tillbaka nån släktklenod så får de se till att vinna auktionen. Allt jag tar med mig är en laptop, en kamera och en resväska med kläder, säger Anna.

Pengarna från försäljningen ska användas för att resa mellan gårdar, länder och kontinenter.

- Vi får se hur länge pengarna och kärleken räcker, men vi hoppas att vi kan jobba på olika gårdar i två-tre år, för att sedan starta egen farm nånstans, säger Anna.

Vill du komma i kontakt med Anna, kontakta Anna Chrona för kontaktuppgifter.

Länk till Annas auktioner:

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@tradera.com

Fynd värda att snacka om
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,9 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.