Jänkare säljer varmkorv för 57 000

Att amerikanare alltid ska vara värst vet nog de flesta. Men att de kan tänka sig att betala över 7 000 dollar eller över 57 000 svenska kronor för en grillad korv för nog en och annan att höja på ögonbrynen. Det var efter den avgörande matchen i amerikansk fotboll mellan de båda lagen Seattle Seahawks och Carolina Panthers som hysterin började. Seattle Seahawks vann matchen som nu har tagit Seattle till Amerikas största idrottsevenemang Superbowl. En av Seattle Seahawks trogna fans visade sig vara extra kreativ. Nu auktionerar han ut den varmkorv som han enligt egen uppgift köpte mot slutet av tredje perioden av matchen. I skrivande stund är högsta budet på korven 7 569 dollar och 70 cent vilket motsvarar drygt 57 000 svenska kronor. Säljaren försäkrar också att han har kvitto och bilder som visar att korven är köpt på stadion just vid slutet av matchen. Det kan vara bra att veta att korven redan nu över tio dagar gammal. För att den ska hålla formen och inte traska iväg av sig själv, har säljaren också haft den goda smaken att både vakuumpacka och frysa ner den grillade korven. En snabb koll av marknaden visar att det går att köpa en varmkorv med bröd, senap och ketchup för runt 20 kronor. Klicka på länken för att följa auktionen. http://cgi.ebay.com/Seattle-Seahawks-SUPER-DOG-NFC-Championship-hot-dog_W0QQitemZ5659617304QQ categoryZ1467QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting