Köp Ernst Billgrens sopor eller Christian Lacroix’s flaska, nya Rosa auktioner på Tradera

Idag släpps det nya spännande Rosa Auktioner på Tradera i samarbete med Cancerfonden och RIX FM. Bland dagens auktioner hittas en soppåse från Ernst Billgrens ateljé, en exklusiv Evian-flaska designad av Christian Lacroix samt en home makeover med designerduon Simon & Thomas.

Det har nog inte undgått någon att oktober månad går i färgen rosa. Under perioden 13 - 28 oktober kommer det regelbundet att auktioneras ut föremål på Tradera där alla pengar oavkortat går till Cancerfondens Rosa Bandet-insamling.

Auktioner som startar den 20:e oktober:

Ernst Billgren - Sopppåse från ateljen
Ernst Billgrens signerade "soppåse" från ateljén kan bli din!

- Jag sätter inget värde på soppåsen eftersom ingen vet vad den innehåller. Vinnaren i auktionen får helt enkelt chansa men det är inga ruttna bananskal i den. Den gamla devisen att det som är sopor för den ena kan vara guld för den andra kan vara något att ha i åtanke, säger Ernst Billgren.

Innehållet kan vara allt mellan himmel och jord. Själva påsen är ca 35cm hög och bred som en vanlig soppåse. Vi har inte tjuvöppnat påsen. Påsen är även signerad av Ernst.

Evian by Christian Lacroix karaff, 1 av 99 exemplar skänkt av Evian
Med denna Haute Couture karaff överraskar Christian Lacroix oss än en gång med sin originella kreativitet. Kreationen som går under namnet "Ice Queen" och är en hyllning till kvinnan och finns endast i 99 exemplar i hela världen. Detta exemplar är skänkt till Sverige till förmån för Rosa bandet. Flaskan inbringad nyligen 25 000 USD då den auktionerades ut på The Elton John AIDS Foundation Gala.

Simon & Thomas / Colorama
Dags att göra om hemma? Nu har du ett unikt tillfälle att buda in Simon och Thomas som inredningsexperter. Du får tips råd och ideer över en konsultation som görs i DITT HEM. Inför konsultationen ska vinnaren också ha skickat över bilder på sitt hem så att Simon & Thomas kan ta fram förslag. Tillsammans efter konsultationen besöker ni sedan närmaste Colorama butik och kan plocka ut produkter för ett värde av 30000:-! Inte nog med det skänker Elfa Lumi ett fantastisk rosa garderob med förvaringsinredning. För att toppa detta objekt kommer Simon & Thomas att plocka ihop sköna accessoarer från sin butik W8 i Stockholm som kommer passa i det nyinredda hemmet.

Signerad matchtröja från NHL spelare
Ottawa Senators stjärncenter Chris Kelly har donerat sin matchtröja.

GHD-paket
Förra året stöttade hårvårdsmärket ghd Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj med 200.000 kr i Sverige.ghd lanserar i år en begränsad upplaga med pink IV stylers till förmån för bröstcancerforskningen. Stylern har fått namnet KISS och kommer i en specialdesignad förpackning som dessutom är signerad av Carolina Gynning.

Kryssning med Birka Cruise
Buda på paradisisk kryssning för två personer i en Paradise Quality hytt inkl 3-rätters kryssningsmiddag, frukost vid poolkanten, 25 minuters spabehandling och entré till Aquaspa.

Se alla rosa auktioner på:

Anna Chrona, Presschef

achrona@ebay.com

www.tradera.com

Sveriges mest kompletta shoppingsite
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,5 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största site enligt KIA-Index.

Om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj
Rosa Bandet är Cancerfondens kampanj till förmån för kampen mot bröstcancer. Det är en rikstäckande informations- och insamlingskampanj där Sverige färgas rosa med hjälp av privatpersoner, företag och föreningar under oktober månad. Syftet med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj är att uppnå medvetenhet om bröstcancer och samla in pengar till fortsatt forskning. cancerfonden.se/rosabandet