Malenas Ernmans schlagerklänning på auktion

Efter Malena Ernmans bejublade överraskningsnummer i kvällens Melodifestivalfinal så kommer nu den vita klänning som Malena bar ikväll, och även vid Eurovision Song Contest 2009 i Moskva att auktioneras ut till högst bjudande på Tradera.

Klänningen är designad av Camilla Thulin och rapporterats ha kostat mer än 400 000 kr att tillverka. Den är vit och glänsande och är smyckad med korsettfjädrar, turkiska paljetter och 365 krusade strutsfjädrar. Den lyckliga budvinnaren kommer förutom att få känna sig som en äkta operastjärna också få möjligheten att få klänningen signerad av Malena.

Pengarna från auktionen går oavkortat till Radiohjälpen.

Auktionen avslutas den 21 mars, kl 22.00.

Länk till auktionen:

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@ebay.com

Frågor om Malena besvaras av:
Anders Johansson
anders@albotalbot.se

Fynd värda att snacka om
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 2 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.