Mustaschauktioner på Tradera

På Tradera pågår under maj månad fighten där donerade och insamlade prylar från Mustaschkampen auktioneras ut. Även i år uppmärksammas nämligen prostatacancerfrågan med hjälp av Robert Aschberg och Gert Fylking. Denna gång utmanas de av det unga radarparet: Musse Hasselvall och Andreas Halldén då de ska samla in pengar och lifta mellan Haparanda och Ystad.

Under förra årets Mustaschkamp drog Tradera-auktionerna in 782 010 kr vilket var nästan 10 % av den totalt insamlade summan till kampen mot prostatacancer.

- Vi hoppas såklart att kunna bidra med att samla in ännu mera pengar i år och uppmanar verkligen privatpersoner och företagare att skänka bra och kul saker till Mustaschkampen, säger Anna Chrona, presschef på Tradera.

Redan nu har flera spännande donerade föremål dykt upp på Tradera för auktion. Bland dessa finns just nu:

Motorcykel mot prostatacancer
Tony Johansson från Vollsjö i Skåne har under tre år byggt på en värstingmotorcyckel, en såkallad chopper som han nu skänker till Mustaschkampen. Ett bygge som drivits av det engagemang Tony fått efter faderns bortgång i sjukdomen.

Henrik Larssons signerade matchtröja
Henke Larsson har skänkt en signerad Landskrona BoIS matchtröja.

Peter Forsbergs signerade matchtröja
Peter Forsberg har skänkt en signerad landslagströja.

Björn Ferrys OS-ryggsäck
Björn Ferry har skänkt sin ryggsäck som han hade under OS i Vancouver 2010, då han tog guld.

Åk med en racerförare på en STCC-bana

En lycklig vinnare kommer få sitt livs åktur i ett par varv runt en STCC-bana.

VIP-plats på STCC
Två personer kommer att få chans att följa en deltävling från första parkett i sommarens STCC-serie.

VIP-paket till Elitloppet på Solvalla
ATG skänker ett VIP-paket för två personer till Elitloppet den 30:e maj.

Festivalpass till Piteå Dansar och ler
Flera festivalpass har skänkts av Piteå Dansar och ler.

Fler spännande auktioner kommer löpande läggas upp under hela maj.

Om du är intresserad av att skänka ett föremål till Mustaschkampen maila:
yh@tradera.com

Länk till Ystad-Haparandas auktioner:

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@ebay.com

Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 3 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till en Sveriges största sajter enligt SIS-Index.