Premiär för Found by Kling på Tradera

Idag slår portarna upp för modebloggaren och stylisten Elin Klings nya webbshop på Tradera. Kläderna och accessoarerna som auktioneras ut kommer främst från Elins egen garderob och det utlovas även en hel del spännande secondhand-fynd och kändisföremål.

Varje månad kommer en kändispryl att auktioneras ut där intäkterna från auktionen oavkortat kommer att gå till välgörenhetsorganisationen Plan. Först ut är Veronica Maggios klänning som användes vid inspelningen till musikvideon "Dumpa mig".

Elin kommer regelbundet att lägga ut nya auktioner, och det blir en blandning av fynd som hon gjort på resor utomlands, från hennes egen garderob och saker som hon fått från kändisar.

- Vi tycker att det är jättekul att Elin har valt att ha sin webbshop hos oss och hoppas att fler bloggare vill använda sig av Tradera för bloppisar och auktioner. Vi jobbar just nu med att ta fram ett verktyg för alla bloggare där man lätt kan visa sina aktuella auktioner i ett fönster på sin blogg. Vi hoppas kunna lansera detta under hösten, säger Anna Chrona, presschef på Tradera.

Besök Found by Kling på:

Besök Elin Klings blogg på:

Anna Chrona, Presschef, Tradera

achrona@ebay.com

www.tradera.com

Sveriges mest kompletta shoppingsite
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,6 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största site enligt KIA-Index.