Rosa auktioner på Tradera

Nu drar Tradera i samarbete med Cancerfonden och RIX FM igång årets upplaga av Rosa Auktioner. Nya spännande och unika produkter kommer att släppas kontinuerligt mellan den 13 & 28 oktober. Först ut är bland annat en signerad tröja från Peter "Foppa" Forsberg från hans tid i Colorado Avalanche samt Therese Alshammars spruckna baddräkt från OS i Kina 2008.

Det har nog inte undgått någon att oktober månad går i färgen rosa. Under hela månaden kommer det nu regelbundet att auktioneras ut föremål på Tradera där alla pengar oavkortat går till Cancerfondens Rosa Bandet-insamling.

Från och med idag måndag den 13:e oktober auktioneras följande föremål ut:

Therese Alshammars baddräkt

Den är snabb, den har varit med i OS, den är sprucken... Therese Alshammars baddräkt som hon bar i semifinalen på 50m fritt under OS är svensk idrottshistoria, nu kan den bli din.

Peters Forsbergs signerade matchtröja

Du vet vad han presterat och du vet vad han kan. Nu kan du bli en lycklig ägare till en av hans matchtröjor från Colorado Avalanche, signerad såklart.

Anastacias snygga klänning

I januari 2003 fick den då blott 34-åriga Anastacia diagnosen bröstcancer, vilken hon sedermera opererades för. Som ett led i upplysningskampanjen om bröstcancer startade Anastacia The Anastacia Fund, en organisation som upplyser unga kvinnor om farorna med bröstcancer och uppmuntrar dessa kvinnor att göra mammografier. Nu vill hon stödja Traderas och RIX FM:s Rosa Auktion och skänker därmed en exklusiv klänning. Klänningen bar hon på omslaget till tidningen Fabolous och hon kommer att signera etiketten till den.

Fotboll signerad av det OS-vinnande amerikanska damlandslaget

Pia Sundhage, förbundskapten för det amerikanska damlandslaget i fotboll, och Ylva Thörn, förbundsordförande i Kommunalarbetareförbundet och en av Cancerfondens Rosa bandet-ambassadörer, går samman i kampen mot bröstcancer. I ett systerligt initiativ skänker de en fotboll med autografer från OS-vinnarna i USA:s damlandslag.

Scenkläder från Lasse Stefanz

Lasse Stefanz är ett av Sveriges största dansband genom tiderna. Nu kan den signerade hatten som sångaren Olle Jönsson bar på förra årets Grammisgala bli din.

Signerad skiva från världsartisten Rihanna

Världsartisten Rihannas skivor har sålt i miljoner och hon har vunnit de största musikpriserna. Nu kan ett signerat exemplar av hennes senaste album Reloaded bli ditt.

Lägger du det högsta budet får du dessutom med en exklusivt remixad singel.

Kryssning med Birka Cruise
Buda på paradisisk kryssning för två personer i en Paradise Quality hytt inkl 3-rätters kryssningsmiddag, frukost vid poolkanten, 25 minuters spabehandling och entré till Aquaspa.

Samtliga rosa auktioner startar på 1 kr.

Se alla rosa auktioner på:

Anna Chrona, Presschef

achrona@ebay.com

www.tradera.com

Sveriges mest kompletta shoppingsite
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,5 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största site enligt KIA-Index.