Signerat ABBA-paket och NHL-klubba, nya Rosa auktioner på Tradera

Idag släpps det nya spännande Rosa Auktioner på Tradera som genomförs i samarbete med Cancerfonden och RIX FM. Bland dagens höjdpunkter hittas en shoppingtur med Emma Wiklund, ett ABBA-paket signerat av samtliga medlemmar samt en hockeyklubba signerad av ett helt gäng NHL-stjärnor.

Det har nog inte undgått någon att oktober månad går i färgen rosa. Under perioden 13 - 28 oktober kommer det regelbundet att auktioneras ut föremål på Tradera där alla pengar oavkortat går till Cancerfondens Rosa Bandet-insamling.

Auktioner som startar den 15:e oktober:

Ett signerat ABBA-paket
Det här är stort. Paketet innehåller T-shirt, kaffemugg, samt filmen ABBA - The Movie, signerad av samtliga fyra medlemmar.

Shoppingdag tillsammans med Emma Wiklund
10 000 kr att shoppa för i utvald Lindex butik i Stockholm under en dag tillsammans med Emma Wiklund. I paketet ingår dessutom: Resa till Stockholm, övernattning på hotell, lunch, make-up hos Mikas Make Up Academy.

Signerad rosa hockeyklubba från TPS
Förlusten av Wayne Gretzkys mamma, den mest berömda hockeymamman av alla, inspirerade TPS Hockey att bidra till kampen mot bröstcancer. Ett sätt för alla hockeyspelare i hela världen att tacka sina mammor för det engagemang de tillför hockeyn.
Klubban är signerad av: Niklas Kronwall, Detroit, Marcus Nilson, Calgary, Kristian Huselius, Columbus, Jonas Enroth, Buffalo, Johnny Odoya, Devils, Nicklas Bergfors, Devils, Nicklas Grossman, Dallas, Mathias Tjärnqvist, Colorado, Michael Nylander, Washington, Douglas Murray, San Jose.

Fossballbord från EURO-08
Ett exemplar av tre fotbollsspel i världen som togs fram för först VM - 06 och sedan för EM -08 i Schweiz av Schweiziska turistbyrån. Dessa har nu valt att skänka ett exemplar till förmån för Cancerfondens Rosa Bandet-insamling. Fotbollsspelarna är här utbytta mot kor med 11 spelare i vardera lag. Bordet är värderat till 75.000 SEK.

Klänning och peruk designad av Lars-Åke "Babsan" Wilhlemsson
Lars-Åke är en av Sveriges mest anlitade designers. Exklusivt till RIX FM's och Traderas Rosa Auktioner har Lars-Åke designat denna klänning och peruk.

Arsenal vimpeln (privat donation)
Signerad Arsenal vimpel säsongen 2007/2008. Signerad av bland annat, Fabregas, Walcott, Adebayor, Eduardo, Sagna, Toure, Gallas, Bendtner med flera. Vimpeln kommer fint inramad i en låda med en bred svart ram.

Se alla rosa auktioner på:

Anna Chrona, Presschef

achrona@ebay.com

www.tradera.com

Sveriges mest kompletta shoppingsite
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,5 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största site enligt KIA-Index.

Om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj
Rosa Bandet är Cancerfondens kampanj till förmån för kampen mot bröstcancer. Det är en rikstäckande informations- och insamlingskampanj där Sverige färgas rosa med hjälp av privatpersoner, företag och föreningar under oktober månad. Syftet med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj är att uppnå medvetenhet om bröstcancer och samla in pengar till fortsatt forskning. cancerfonden.se/rosabandet