Sveriges första experiment med marknadshyra?

Vad är egentligen en kontorslokal i Solna värd i månaden? Snart får vi veta då Humlegården Fastigheter AB auktionerar ut en kontorslokal om ca 300 m² i Hagalund, Solna på Tradera.

Humlegården Fastigheter AB är en av Stockholms största fastighetsbolag och ingår i Länsförsäkringsgruppen. Fastighetsföretaget prövar nu ett nytt grepp för att nå nya hyresgäster till sina lokaler genom att auktionera ut en kontorslokal på Industrivägen 10 i Hagalund, Solna:

- Vi ser ju helst att det är liv och rörelse i våra hus och vill fylla dem med hyresgäster. I Hagalund har vi möjlighet att vara mer flexibla än vanligt med såväl hyrestid som hyra och provar nu att auktionera ut ett objekt på Tradera. Förhoppningsvis går det bra och vi kan fortsätta med andra passande objekt, säger Anna Gullberg på marknad- och uthyrningsavdelningen, på Humlegården Fastigheter AB.

Lokalen är ca 300 m² och möjlig att möblera för ca 14 arbetsplatser. Lokalen har en rumsindelad planlösning med rum i varierande storlekar. Vidare är den utrustad med 2 WC, städskrubb och pentry. Hyrestiden är mellan 18 - 36 månader. Lokalen är endast avsedd för att användas för kontorsbruk.

Utropspriset är 1 kr per månad.*

Auktionen pågår mellan den 27 november och den 16 december kl. 11.00.

Länk till auktionen:

Anna Chrona, Presschef, Tradera
achrona@ebay.com

www.tradera.com

Anna Gullberg, Humlegården Fastigheter AB
Direkt: 08 - 678 92 39
Mobil: 070 - 618 92 34
anna.gullberg@humlegarden.se
www.humlegarden.se

Sveriges mest kompletta shoppingsajt
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,6 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.

* Reservationspris finns men även ett "Köp nu-pris" om 27 600 kr i månaden.