Tradera och Elite Hotels auktionerar ut hotellrum från 1 kr

Efter det lyckade samarbetet med SJ, där tågbiljetter auktioneras ut för 1 kr på Tradera, har nu turen kommit till hotellbranschen. Elite Hotels of Sweden kommer från och med idag att som första hotell i Sverige auktionera ut ett rum per natt torsdag till söndag på sina samtliga 18 hotell i Sverige, startbudet är 1 kr. Elite Hotels utsågs nyligen till Sveriges bästa hotellkedja av Grand Travel Award och består idag av 18 hotell på 13 orter från Malmö i söder till Luleå i Norr. Varje hotell har sin unika historia och speciella karaktär och omges av en känsla av tradition, kvalité och flärd. – Det känns jätteroligt att vi nu kan erbjuda våra medlemmar möjligheten att bo på Elites exklusiva hotell. Nu har man verkligen chansen att sätta guldkant på tillvaron för en billig penning. Perfekt för den som kan vara spontan och som känner att man behöver avsluta arbetsveckan med det lilla extra, säger Anna Chrona, PR & Brand Manager på Tradera. Sammanlagt kommer 72 rum i veckan att finnas ute för budgivning på Tradera. Rummen som auktioneras ut är i superior-rum för 1-2 personer och frukost ingår. Auktionerna läggs ut cirka en vecka innan övernattningsdatum och avslutas cirka två dygn innan. – Vi tycker det är jättekul att vara först ut i branschen med denna typ av samarbete. Det är ett unikt sätt att nå nya kunder som ännu inte har fått uppleva våra hotell och samtidigt ett utmärkt sätt för oss att bibehålla en jämn beläggning över veckan, säger Johan Öhman, Revenue Manager på Elite Hotels. För Tradera innebär samarbetet också startskottet för en breddning av segmentet biljetter och resor och inom kort kommer fler samarbetspartners inom rese- och upplevelseindustrin att presenteras. Elite Hotels of Sweden finns idag på följande orter: Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Norrköping, Sundsvall, Helsingborg, Karlstad, Luleå, Falkenberg, Västerås, Jönköping och Örebro. För ytterligare information kontakta: Elite Hotels of Sweden. För mer information om varje hotell samt bilder. Johan Öhman johan.ohman@elite.se 08-566 21 770 0735- 012721 www.elite.se Tradera Anna Chrona, PR & Brand Manager achrona@tradera.com 08-505 10 552 0735-088803 www.tradera.com