Tradera och Friends inleder långsiktig vänskap

Idag startar en EM-kampanj på Tradera i samarbete med stiftelsen Friends. Bland annat kommer en signerad matchtröja från Zlatan och fyra matchbollar signerade av landslaget att auktioneras ut. Pengarna från dessa auktioner går oavkortat till Friends förebyggande arbete mot mobbing. Detta är en av många kampanjer på Tradera som Friends kommer att vara en del av framöver.

Friends grundades 1997 och har sedan dess genomfört utbildningar i fler än 1400 skolor där hundratusentals personer deltagit (elever, skolpersonal och föräldrar). Friends är Sveriges största organisation mot mobbning och är en religiöst och politiskt obunden nationell organisation.

- Vi är jätteglada över att inleda ett samarbete med Friends. Detta är ett projekt som samtliga i personalen brinner för. Vi hoppas att Traderas 1,5 miljoner registrerade medlemmar bidrar till att Friends viktiga arbete uppmärksammas ytterligare och att gåvoandelen ökar, säger Anna Chrona på Tradera.

- Vi är otroligt glada över de planer vi har tillsammans med Tradera. Alla som budar i våra auktioner har inte bara en möjlighet att ta hem något unikt utan bidrar även direkt till Sveriges barns trygghet och välmående, säger Magnus Jägerskog på Friends.

EM-auktionerna startar den 9:e juni och löper fram till den 27:e juni.

Anna Chrona, PR & Brand Manager, Tradera
achrona@tradera.com
www.tradera.com

Magnus Jägerskog, Marknadschef, Friends
magnus@friends.se
08-54551990
www.friends.se

Om Tradera:
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssite med 1,5 miljoner registrerade medlemmar. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största site enligt KIA Index. Tradera arbetar idag återkommande med flera organisationer, bla Cancerfonden, Childhood och Friends. Detta är något som Tradera värnar om och har för avsikt att fortsätta med.