Tradera är en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2024. Det står klart när Great Place to Work® för tjugoandra året i rad rankar de organisationer som har fått högst betyg av medarbetarna själva.

Tradera prisas som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser™ 2024

Tradera hamnar på en hedrande tredje plats som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2024™. Det står klart när Great Place to Work® för tjugoandra året i rad rankar de organisationer som har fått högst betyg av medarbetarna själva.

Great Place to Work®, den globala experten inom arbetsplatskultur, genomför varje år den största medarbetarundersökningen i världen, där miljontals medarbetare får ta ställning till samma påståenden om sina arbetsgivare. Utifrån resultaten i medarbetarundersökningarna rankas varje år de organisationer som presterat allra bäst i varje land. Efter en grundlig analys av Traderas resultat, där en övervägande majoritet av medarbetarna ger dem högsta betyg inom samtliga områden, står det klart att de utses till den tredje bästa arbetsplatsen 2024.

Jeanette Bergvall, VD på Great Place to Work®, kommenterar utmärkelsen:

"Tradera är en förebild när det kommer till sättet att arbeta med tillit, stolthet och gemenskap på. Vi är övertygade om att deras framgångsrika arbete sätter en positiv standard för branschen, som fler kommer att vilja ta efter. Vi är imponerade av deras resultat och ser fram emot att följa deras fortsatta framgångsresa som kommer av engagerade medarbetare.

Traderas framstående prestation inom fokusområdet trovärdighet är särskilt anmärkningsvärd. Hela 98 % av deras medarbetare upplever att ledarna har en tydlig vision för organisationen och hur de ska ta sig dit, ” säger Jeanette Bergvall, vd på Great Place To Work.

För Tradera är det första gången på listan över Sveriges bästa arbetsplatser. På Tradera genomför man medarbetarmätningar tre gånger om året och i den senaste mätningen uppnådde företaget ett eNPS-värde på 73.

Stefan Öberg, vd Tradera, kommenterar placeringen:

“Vi är oerhört stolta över att bli erkända som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser™ av Great Place to Work®. Att våra medarbetare upplever att Tradera är en fantastisk arbetsplats betyder oerhört mycket för oss. Vi är otroligt stolta och tacksamma över det engagemang alla våra medarbetare visar varje dag för att tillsammans skapa vår kultur där nyfikenhet, handlingskraft, kreativitet och ständigt lärande är centralt, säger Stefan Öberg, vd på Tradera.”

Hela listan: Sveriges Bästa Arbetsplatser 2024

Stora organisationer (över 250 medarbetare)

1. Castra AB
  2. Centiro
  3. CAG
  4. Sopra Steria
  5. Sparbanken Skåne
  6. DHL Express Sweden
  7. Tyréns
  8. Tre
  9. Specsavers
  10. Hilti Svenska AB
  11. Bengt Dahlgren AB
  12. Erik Olsson Fastighetsförmedling AB
  13. Accenture Sverige
  14. Lunds Kommuns Fastighets AB
  15. Synoptik Sweden AB
  16. Liseberg
  17. BMW Group
  18. Elajo
  19. MTA
  20. Veho

Medelstora organisationer (50 – 250 medarbetare)

1. Visionite
  23. netgain
  24. Multisoft
  25. Fabege

Små organisationer (20 – 49 medarbetare)

1. Nora Consulting Engineers AB
  19. Ansys Sweden
  20. Båstadhem AB

Om Sveriges Bästa Arbetsplatser™2024

Great Place to Work® har undersökt arbetsplatskulturen för 100 miljoner medarbetare i över 100 länder, däribland Sverige. Sveriges Bästa Arbetsplatser bygger på resultatet från tusentals medarbetarenkäter i landet, där medarbetare konfidentiellt har utvärderat sina arbetsgivare när det kommer till ledarskap, rättvisa, jämställdhet, tillit, respekt och gemenskap. Sådant som Great Place To Works trettioåriga forskning visar är avgörande för att bygga riktigt bra arbetsplatser, som är lönsamma och gynnsamma för människor och samhällen.

Respondenterna har tagit ställning till 61 påståenden som sammantaget mäter hur väl organisationerna presterar inom dessa avgörande områden.

De 55 organisationer i Sverige som fått högst betyg rankas som Sveriges Bästa Arbetsplatser™ får använda benämningen under 12 månader.

Om Great Place to Work®

Med stöd från 30 års data är Great Place To Work® världsledaren inom arbetsplatskultur. Genom sin For All™-modell och Trust Index™-undersökning ges organisationer erkännande och verktyg för att skapa en genomgående positiv medarbetarupplevelse.

Great Place To Works uppdrag är att hjälpa varje plats att bli en bra arbetsplats för alla medarbetare i syfte att bygga kulturer som driver affärer samt förbättrar liv och samhälle.

Genom deras globalt erkända och eftertraktade Great Place To Work-certifiering och de konkurrenskraftiga listorna över världens bästa arbetsplatser, kan Great Place

To Work-certifierade arbetsgivare attrahera och behålla talanger, jämföra sin företagskultur och öka sina intäkter.