Tradera rekryterar marknadschef från Coca-Cola

Christina Kilström är från och med den 12 september ny marknadschef på Tradera. Christina kommer närmast från Coca-Cola där hon jobbat i över nio år, senast som marknadschef för New Business med utveckling av portföljexpansion och nya varumärken. Med rekryteringen vill Tradera förstärka sin position som Sveriges största shoppingsajt.

– Coca-Cola är en bra skola där jag lärt mig mycket om affärsutveckling, kundsamarbeten och att bygga starka varumärken. Jag är van att jobba med större affärskritiska projekt samt att både utveckla och driva igenom marknads- och försäljningsplaner – erfarenheter som jag kommer dra nytta av på Tradera. Samtidigt är jag väldigt ödmjuk inför det faktum att detta är en helt ny bransch för mig där jag har mycket att lära, säger Christina Kilström.

Tradera har under de senaste 10 åren byggt upp en stark närvaro på andrahandsmarknaden för privatpersoner. Sedan något år tillbaka växer Tradera också starkt när det gäller försäljning av nya produkter från företag.

– Genom Tradera kan företag dra nytta av vår trafik på 1,4 miljoner unika besökare i veckan. Som ett led i att Tradera växer och utvecklas till att också bli en plattform för allt fler företag att driva försäljning via krävs nya kompetenser och andra krav på marknadsföringen. Med sin erfarenhet och sin kunskap om detaljhandeln blir Christina ett viktigt tillskott i vår verksamhet, säger Ylva Ekborn, operativ chef på Tradera.

Korta fakta om Christina Kilström:

• Gift, 3 barn, bor i Bromma
  • Civilekonom, Lunds Universitet
  • Lång erfarenhet inom FMCG, försäljning, marknadsföring och ledarskap
  • Senast Marknadschef New Business på Coca-Cola Enterprise
  • Innan dess på flera nyckelpositioner inom Coca-Cola Enterprise, Brand Manager på Kungsörnen/ Lantmännen, Produktchef på Milko

Ylva Ekborn, Operativ chef på Tradera
yekborn@ebay.com

Tfn: 073 920 94 15

Tradera startades 1999 och är ett Ebayföretag. Vi är en av Sveriges ledande köp- och säljsajter med över 2,5 miljoner registrerade medlemmar och 1,4 miljoner unika besökare i veckan. På Tradera kan du fynda bland närmare en miljon nya varor och andrahandsobjekt, både till fast pris och på auktion.

Mer från Tradera:
Tradera på Facebook, Tradera på Twitter, Tradera på Youtube, Tradera Widget, Nyheter från Tradera, Kampanjer på Tradera