Tradera och BCW vinner guld och silver på årets Spinngala.

Tradera vinner Guld och Silver på Spinn-galan 2024

I år fyllde Sveriges största PR-gala Spinngalan 20 år och i torsdags presenterades vinnarna i hela 15 olika kategorier. Tradera var nominerade i tre kategorier och tog tillsammans med BCW Sverige hem priser i två utav dem.

I år hölls Spinngalan på Hamburger Börs där över 260 gäster från branschen samlades för att hylla de gångna årets bästa PR-kampanjer. Under flera veckor har juryn arbetat med att sålla bland bidragen och utse årets vinnare, vilka offentliggjordes under gårdagen. Tradera var nominerade i tre kategorier och tog hem Silver för Årets varumärkesbyggare och Guld för Årets B2B Kommunikation.

- För fem år sedan arbetade vi om hela Traderas vision och med det följde en helt ny varumärkesplattform, kommunikationsplattform, visuell identitet, logotyp och typsnitt. Allt följer en röd tråd mot visionen - att Tradera ska driva omställningen till hållbar konsumtion.
Jag är så stolt över Tradera och den kommunikation vi har skapat genom åren och det känns fantastiskt roligt att få ett kvitto på att fler gillar det vi har skapat när vi prisades på Spinn 2024 , säger Sofia Hagelin, Kommunikationschef Tradera.

Traderas vinnande bidrag i Spinn 2024

Årets business to business