Jens Albrektsson, Affärsutvecklare Teknikutbildarna

Jens Albrektsson, ny affärsutvecklare till Teknikutbildarnas Elektrikerskola

Jens Albrektsson kliver in i rollen som affärsutvecklare på elektrikerskolan och blir samtidigt ansvarig för att expandera stockholmskontoret i Solna. Närmast har Jens varit Vd för STF Ingenjörsutbildning AB. Han har även arbetat som Vd för INSU, Installationsbranschens utbildnings- och utvecklingscenter. Jens tillträdde sin nya tjänst den 21 september.

– Det är med glädje vi välkomnar Jens Albrektsson som affärsutvecklare till Teknikutbildarnas Elektrikerskola. Jens har en gedigen erfarenhet med över tio år i utbildningsbranschen. Hans erfarenhet i kombination med praktiskt arbete av förändringsprocesser där fokus handlat om kundupplevelsen, kommer Jens att kunna bidra med värdefull kompetens i vårt fortsatta utvecklingsarbete av skolan, säger Lennart Bölin, Vd Teknikutbildarna.

– Jag ser verkligen fram emot möjligheten att utveckla och expandera Elektrikerskolan och Stockholmskontoret. Teknikutbildarna har ett unikt koncept för flexibelt lärande som jag definitivt tror går att skala upp, både geografiskt och till fler yrken, säger Jens Albrektsson.

– Teknikutvecklingen och kompetensbristen inom el- och energibranschen är två stora möjligheter. Adderar vi dessutom digitaliseringen, bostadsbristen, klimatomställningen och regeringens satsning på yrkesvux och yrkeshögskola så ser jag stora potentialer i arbetet framåt, säger Jens.