Gå direkt till innehåll
Martin Lemon, sälj- och marknadschef, Trainor Sverige AB, Marie Söderberg, utbildningsansvarig, Caverion Sverige AB

Trainor ingår samarbete med Caverion

Caverion Sverige AB och Trainor Sverige AB har i april månad tecknat ett ramavtal om samarbete där Trainor kommer att tillhandahålla kurser och utbildningar inom elsäkerhet och arbetsmiljö till Caverion.

- Vi talar om ”Building Performance” och vårt uppdrag är att skapa smarta och hållbara fastighetstekniska lösningar. För att lyckas behöver vi ge våra medarbetare rätt förutsättningar. Vår prioritet är att se till att vi har en bra arbetsmiljö där säkerheten går först, samt konstant tillgång till den senaste kunskapen och arbetssätt. Genom avtalet kommer vi att kvalitetssäkra våra utbildningar för framtidens elteknikbransch, säger Marie Söderberg, utbildningsansvarig, Caverion.

- Vi är både stolta och glada över att kunna annonsera vårt samarbete med Caverion, säger Martin Lemon, sälj- och marknadschef på Trainor. I vår satsning på installationsbranschen ser vi Caverion som en mycket intressant och utmanande samarbetspartner. Vår profil som ett ledande utbildningsföretag kompletteras utmärkt med Caverions breda kunnande och omfattande arbete inom teknik för fastigheter, infrastruktur och industri.

I takt med att konkurrensen på marknaden hårdnar, finns det efterfrågan på framtida kompetenssäkring för att fortsatt hålla en hög kompetensnivå i branschen.

- Genom avtalsprocessen har vi haft ett väldigt bra samarbete och jag är övertygad om att det kommer att fortsätta när vi går över i leveransfasen. Genom bra utbildningar ska vi tillsammans göra branschen ännu mer trygg och konkurrenskraftig, säger Martin Lemon.