Handlingskraftig, idérik och enkel – det är vi det.

Vi har byggt företagskultur. Och varumärke. Vi har, alla sju medarbetare på Trampolin PR, varit borta från kontoret i tre dagar. Vi har pratat om vår historia, våra ambitioner, hur vi ska nå våra potentiellt nya kunder och framförallt, ödmjukt och öppenhjärtigt, lärt känna varandra på djupet. För att få arbetsro och njuta av en tid tillsammans drog vi till Wien. Schlagerns huvudstad med sol, värme, uteserveringar, schnitzel, öl och klassisk musik.

Vi pratade om vad handlingskraftig innebär, vad idérik egentligen betyder och hur vi agerar för att upplevas som enkel. Våra värdeord som ligger till grunden för vårt motto; PR på norrländska.

För oss handlar det om att leva som vi lär. Många av våra uppdrag handlar om att stärka ett företags eller organisations varumärke. Och det arbetet börjar nästan alltid på hemmaplan. Att alla medarbetare känner sig delaktiga och involverade. Att alla tror på de värdeord vi har och lever efter vårt motto. Då stärker vi vår företagskultur och då jobbar vi aktivt för att också stärka vårt varumärke. Som vi ser det är företagskultur och varumärke olika sidor av samma mynt. En stark företagskultur är en perfekt grund för att bygga ett starkt varumärke.

För oss har det alltid varit viktigt att jobba med vårt varumärke och för ett år sedan när jag fick frågan i ett pod-avsnitt med organisationen Företagarna om vad vi är mest stolta över så svarade jag ungefär så här. ”Det känns varmt i hjärtat när vi hör från människor vi inte känner att de känner till vårt företag, att vi är välkända på vår marknad, för värden vi gärna associeras med. Alltså att vi har ett starkt varumärke”. Nåt vettigt kring varumärke och företagskultur verkade vi ha att säga redan då, för ett år sedan eftersom medlemstidningen Företagaren i mars korade vår pod till ett ”toppavsnitt”.

Lyssna gärna du med!

/Marlene