Tranpenad siktar mot nya höjder och välkomnar ny Chief Marketing Officer, Charlotte Malmberg.

Charlotte Malmberg heter Tranpenads senaste starka rekrytering. Charlotte kommer närmast från rollen som Projektledare från Milk Reklambyrå, och har där jobbat med ett flertal starka varumärken i olika varumärkesprojekt. Dessförinnan har hon en bakgrund inom marknadsföring, varumärke och kommunikation, både från kundsidan som marknadschef och som projektledare på reklambyrå, sedan 2012. Charlotte blir en nyckelspelare i den pågående resan att ytterligare stärka och utveckla Tranpenad Groups varumärken vidare.

- Charlottes expertis sträcker sig över ett brett spektrum, och hennes förmåga att navigera genom komplexa marknadstrender och utmaningar är inget annat än inspirerande. Charlotte har tidigare visat sig vara en strategisk ledare som lyckats driva varumärken till nya höjder. Jag ser fram emot att hon ska fortsätta med detta imponerande arbete på Tranpenad Group, säger Tomas Hulth, CEO, Tranpenad.

Hej Charlotte! Vem är du och hur kommer det sig att du hamnade på Tranpenad?
- Jag kommer från Varberg men flyttade därifrån för över tio år sedan, men gillar att komma hem dit och hälsa på familj och vänner. Det är en fin stad att komma ifrån. Är 36 år gammal och bor idag i Billdal tillsammans med min man och vår treåriga son. Jag älskar utomhus! Tycker om att vandra, åka skidor utför och på längden, grilla toasts i skogen och gå i timmar i skogen och plocka svamp.
Bortsett från detta har jag och min man dragit i gång ett sommarhusprojekt i norra Bohuslän, där vi har en tomt och hoppas på byggstart så snart som möjligt.

Milk, reklambyrån där jag tidigare var anställd, samarbetade med Tranpenad och det var på den vägen som Tranpenad gick från en kund till arbetsgivare! För mig lockade entreprenörsandan mycket hos Tomas och Tranpenad. Jag har aldrig jobbat i något annat än snabbfotade bolag, och jag tycker om när beslutsvägarna är korta och att jobba tillsammans med människor som vågar testa sig fram. Tranpenad är ett bolag med fina värderingar, man ger mycket tillbaka till samhället. Vi jobbar med människor och många gånger med människor som ska komma ut i jobb för första gången, det känns väldigt spännande och fint att få vara med på den resan. Eftersom jag också jobbat tillsammans med Tranpenad och systerbolaget Eyes4work från byrån, har jag hunnit lära känna organisationen och visste att här kommer jag att trivas!

Vad har du gjort innan?
- Jag har en bakgrund från entreprenörsdrivna bolag som marknadschef där jag har jobbat inom sport och retail, och nu senast kom jag från Milk där jag var projektledare. Jag tar med mig min erfarenhet
både från en liknande roll sen tidigare, men även från att jobba i varumärkesstrategiska projekt ihop med teamet på Milk. Jag har tidigare erfarenhet från att ha jobbat med internationella varumärken och tar med mig mycket därifrån, som kan appliceras i vår resa både för Tranpenad och Eyes4work.

Vad ser du mest fram emot i din nya roll och vad blir ditt fokus?
- Mitt fokus blir att tydliggöra våra strategier för de olika bolagen, som är i helt olika stadier, och sätta mål för våra insatser. Vi vill stärka våra varumärken på marknaden ytterligare och vill jobba tätt tillsammans med organisationen för att fortsätta att bygga en stark kultur, där vi alla springer åt samma håll. I takt med att vi växer är ett starkt varumärke med fina värderingar som faktiskt efterlevs, både internt och externt, om än ännu viktigare. En annan rolig sak som jag ser fram emot är att Tranpenad fyller 25 år nästa år! Det finns mycket rolig historia att gräva i.

Tranpenad Group har haft en aggressiv tillväxtstrategi sedan starten 1999 och har utsetts till Gasellföretag och 2019 till Mästargasell av Dagens industri. Nu har Tranpenad siktet fast inställt på att bli en av Sveriges största aktörer inom logistik, lager och e-handel. Charlotte sitter med i ledningsgruppen för Tranpenad Group.

Idag har Tranpenad Group 2500 anställda konsulter fördelade på flera strategiskt viktiga städer och bemannar inom lager, logistik, industri och E-handel. Under 2024 kommer nya konsultkontor att öppna och vi ser fram emot att börja jobba med nya kunder och sätta upp vår skylt i nya städer.