Cancerfonden får julgåva från Transdev

Cancerfonden får julgåva från Transdev

För sjunde året i rad skänker Transdev pengar till en välgörenhetsorganisation istället för att distribuera traditionella julklappar till sina anställda. Medarbetarna deltog i en omröstning på intranätet och valde att skicka årets julgåva till Cancerfonden.

Valet stod mellan sju utvalda välgörenhetsorganisationer: Cancerfonden, Läkare utan gränser, Musikhjälpen, Operation Smile, Rädda Barnen, WWF-världsnaturfonden och 90-konto. När omröstningen avslutades den 13 december stod det klart att organisationen Cancerfonden var årets vinnare och fick Transdevs julgåva på 50 000 kr.

- Det har blivit till en tradition hos oss på Transdev att skicka julgåvor till välgörenhetsorganisationer. Vi hjälper människor att resa varje dag och är en viktig samhällsaktör. Samhällsnyttan sitter oss varmt om hjärtat och det känns jätteviktigt att kunna bidra till en verksamhet som Cancerfonden som räddar liv varje dag, säger Eva Tiséus, marknads- och kommunikationsdirektör Transdev.

Emelie Nilsson, tf. insamlingschef på Cancerfonden tackar för julgåvan:

- Vi vill tacka Transdevs medarbetare för att de valde att stödja oss igen med en jättefin julgåva på 50 000 kronor i år. Tack vare bidraget kan vi fortsätta hjälpa forskarna fortsätta sitt livsviktiga arbete, så att färre drabbas av cancer och fler kan överleva. Cancerfonden är idag en av de största finansiärerna av svensk cancerforskning och julgåvan kommer göra en stor nytta.

Kort om Cancerfonden: Sedan starten 1951 har Cancerfondens vision varit att besegra cancer. För att nå dit arbetar Cancerfonden med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Cancerfonden är en ideell insamlingsorganisation utan statligt stöd. Cancerfonden finansierade under 2018 projekt för nästan 630 miljoner kronor och är därigenom en av de största finansiärerna av svensk cancerforskning.