Denis Gallant, COO, Transdev Ontario and CEO, Voyago; Arthur Nicolet, CEO, Transdev Canada; Theresa Matthews, VP Business Development, Transdev Canada; Perry Ferguson, CEO, Voyago

Transdev förvärvar nytt företag i Kanada

Den 8 april blev det klart att Transdev Canada förvärvar Voyago, ett familjeföretag som varit verksamt i kollektivtrafikbranschen i Ontario sedan 40 år tillbaka. Med förvärvet kommer Transdev Canada att förstärka sin närvaro i Nordamerika betydligt.

Voyago är ett familjeföretag som har 40 års erfarenhet av kollektivtrafikmarknaden i Kanada. Voyagos 1 300 medarbetare arbetar varje dag med bland annat upphandlad kollektivtrafik, färdtjänst och skolskjuts i regionen Ontario.

Voyagos och Transdevs verksamheter kommer komplettera varandra både geografiskt och verksamhetsmässigt. Transdev, som redan har funnits i Kanada och framförallt i Quebec under 20 år, kommer genom förvärvet kunna erbjuda ett ännu bredare utbud av mobilitetstjänster i både Quebec och Ontario.

Förvärvet innebär att Transdev Canada kommer fördubbla sin personalstyrka till 2 600 anställda och erbjuda 36 miljoner resor årligen. Transdevs omsättning i Kanada kommer att utökas med 54% från 2018 och gå upp till 126 miljoner euro vilket motsvarar drygt 1,2 miljarder svenska kronor.

Mer information om förvärvet hittar du på Transdev Groups hemsida.