Transdev med dotterbolag deltar i EuroPride

I år är Stockholm och Göteborg värdstäder för EuroPride med varsin Pridefestival. Transdev, Flygbussarna, Flygbussarna Door to Gate och Styrsöbolaget, kör med stolthet i både Stockholm och Göteborg och kommer att delta i eventet under ledorden ”Move with Pride” och ”Travel with Pride”. Alla är välkomna ombord!

I år genomförs EuroPride i Sverige för tredje gången, och för första gången med två städer som arrangörer. Arrangemanget, som organiseras i Stockholm och Göteborg mellan 27 juli och 19 augusti, lockar besökare från hela Europa.

Transdev och dotterbolagen Flygbussarna, Flygbussarna Door to Gate och Styrsöbolaget som bidrar till att stockholmare och göteborgarna kan resa varje dag, deltar i festivalen under temat ”Move with Pride” och ”Travel with Pride”.

- Kollektivtrafikbranschen är spännande just för att den består av en stor mångfald av personer, resenärer och medarbetare. Tolerans och öppenhet är viktigt för oss och vi tror att Transdev berikas av mångfalden. För att uppmärksamma frågan deltar vi med stolthet i EuroPride både i Stockholm och Göteborg, säger Eva Tiséus, Marknads- och Kommunikationsdirektör på Transdev Sverige.

Den 4 augusti i Stockholm kommer Flygbussarna och Flygbussarna Door to Gate att delta i Prideparaden med en Flygbuss och en Door to Gate-minibuss som kommer att utsmyckas med ballonger och glitter. Flygbussarna Door to Gates logga kommer för en dag att förvandlas till ”Straight from Door to Gay” och paraddeltagarna, som består av härliga medarbetare och vänner, kommer att bära vingar i regnbågens färger och t-shirts med just orden ”Travel with Pride” för att visa att all kärlek är välkommen på resan till flygplatsen.

Under hashtaggen #travelwithpride kan man följa Flygbussarna och Flygbussarna Door to Gates medverkan under Prideparaden den 4 augusti.

I Göteborg kommer Transdev och Styrsöbolaget att finnas i Västtrafiks tält mellan 15–17 augusti och prata om vår verksamhet samt om bussföraryrket och sjöfarten för att väcka intresse för branschen.