Gott om resor på höstlovet

Höstlovet är en populär period att resa och framförallt är det storstäder i Europa som lockar. Stor efterfrågan brukar ju innebära högre priser, men inte nödvändigtvis, och trots att höstlovet innebär större tryck finns det gott om resor att välja på för den som vill tillbringa lovet i en storstad eller vid stranden.

Fortsatt låga priser

Vi har tittat på förra årets bokningar och trenden med låga priser på flyg håller i sig. I snitt kostade en tur- och returbiljett till London 1894 kr medan flyget till Barcelona och Malaga låg runt 3000 kr och priserna ser inte ut att ha stigit nämnvärt i år.

- Just nu är det stor konkurrens om kunderna och flera av flygbolagen kör kampanjer med riktigt bra priser. Det gör att priserna på resor håller sig fortsatt låga, även under höstlovet. Säger Elisabeth Lindberg försäljnings- och marknadschef Travellink Privatresor

Så mycket kostade flygresan 2013

Hög efterfrågan till trots, under höstlovet förra året var priserna på flygresor inte speciellt dyra. Så här mycket kostade en tur- och returresa för de som reste v 44 2013.
London 1894 kr per person
Paris 2064 kr per person
Berlin 1716 kr per person
Amsterdam 1560 kr per person
Barcelona 3008 kr per person
Rom 2886 kr per person
Köpenhamn 971 kr per person
Prag 1411 kr per person
Bangkok 5767 kr per person
Malaga 2955 kr per person

Här finns billiga resor i höst*

Vi har tagit fram exempelpriser på några populära resmål under höstlovet.
Priset inkluderar direktflyg + *** hotell. Pris per vuxen. Barnrabatt kan variera beroende på flygbolag och hotell.

London (to-sön) från 4 246 kr
Paris (mån-lör) från 3 774 kr