Travellink Affärsresor lanserar bokning direkt i mobilen

Travellink Affärsresor har som första affärsresebyrå på den nordiska marknaden lanserat ett mobilt bokningsverktyg som erbjuder affärsresenärer att boka  direkt i sin smartphone  och ändå erhålla företagets  avtalspriser, resepolicy(inkl godkännarfunktion) och fullt utbud gällande flyg samt tåg.

Se gärna m.travellink.se/foretag

Travellink Affärsresor erbjuder nu bokning via tre kanaler -  internet, mobil och kundservice – som är helt synkroniserade.

Travellink Affärsresor styr själva över sin tekniska utveckling och tycker det är mycket viktigt att kunna erbjuda en mobil bokningslösning då fler och fler resenärer arbetar via sina smartphones säger Bodil Månsson, ansvarig för Travellinks affärsresor i Norden.

Alla våra kunder har via sin inlogging direkt åtkomst till vår mobila tjänst och redan under februari-mars har vi sett en mängd bokningar strömma in via denna kanal – vilket visar att intresset är stort, fortsätter Bodil Månsson.

Travellink Affärsresor har under det senaste året vuxit med  30% på en marknad som ökat med ca 6% enligt Svenska resebyråföreningens statistik för 2011.

En förklaring till den stora tillväxten är den starka fokusen på att kunna erbjuda sina kunder besparing via hög användning av bokningstjänsten på internet. Travellink affärsresors kunder bokar ca 75% av sina resor via internet vilket är marknadens högsta. Bokningstjänsten utvecklas efter kunders krav på den nordiska markanden och utvecklingen sker på Travellinks huvudkontor i Stockholm.

Travellink Affärsresor erbjuder även en internetgaranti. Vi sätter ett mål tillsammans med våra kunder gällande användningen av internet, som sällan är under 70%. Vi anser att det är möjligt att nå ett sådant mål inom 6 månader – vi lämnar därför en internet garanti vilket betyder att om kunden inte nått detta mål inom 6 månader återbetalar vi mellanskillnaden på arvodet betalat till kundservice. Hitills har vi aldrig behövt göra en återbetalning berättar Bodil.

”Det är viktigt att betona att betydelsen av en professionell kundservice som både kan hantera bokningsfrågor och support är en av grunderna till framgången. Travellinks kundservice erbjuder  alla förekommande reserelaterade tjänster och är inte begränsade till internet. Den senaste kundundersökningen visade att 90% av kunderna var nöjda med servicen.”

• företagsresor
  • resebranschen
  • mobilanpassning
  • affärsresor

Travellink är Nordens ledande internetresebyrå med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Travellink har 3 affärsområden; privatresor, affärsresor och konferens & event. Utbudet består av 560 flygbolag, 165.000 hotell och för bil 5000 uthyrningställen i 80 länder. Travellink ingår i Odigeo.  År 2011 hade Travellink 830.000 resenärer och försäljningen uppgick till 2,7 miljarder SEK. Travellink bedriver även försäljning av privatresor under varumärket Opodo på den Nordiska och Polska marknaden.