Travellink lanserar helt ny sajt för Konferens & Event

Travellink har startat 2009 positivt, trots den svåra finansiella situtationen.

Fler och fler köper sina resor via internet. Travellink har ökat sin försäljning under perioden januari - maj med totalt 22%. Privatresor har under samma period ökat med 29%. Antalet företagskunder med avtal hos Travellink har nu passerat 700.

Ny Konferens & Event sajt

"Med den nya sajten gör vi Travellink Konferens & Event ännu mer tillgänglig för våra kunder", säger Louise Ekeberg ansvarig för Konferens & Event hos Travellink. "Vår nya hemsida har fått en helt nyframtoning som är tänkt attinspirera kunden införgruppresan.Här finns bilder, fakta samt råd och tips över populära destinationer. Kunden kan enkelt nå oss - med ett klick".

Allt är samlat på en härligt reslysten sajt - www.travellink.se/konferens

Lansering sker i Sverige idag, i övriga länder inom kort.

----

Travellink är idag Nordens ledande internetresebyrå med tillgänglighet 24 timmar om dygnet alla dagar. Travellink är en fullservice resebyrå med ett brett utbud från 500 flygbolag, 60 000 hotell och 50 hyrbilsföretag. Travellink erbjuder resetjänster till såväl företag som privatpersoner. Travellink bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Travellink ingår i Opodogruppen, som 2008 hade en omsättning på 1,3 miljarder Euro med ett resultat på 14,4 miljoner Euro. Travellink hade en omsättning på 1,6 miljarder med ett resultat på 10 miljoner kronor 2008.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA
Louise Ekeberg, Ansvarig för Konferens & Event, louise.ekeberg@travellink.com, 073 - 773 60 59.

• konferens