Travellink Privatresor lanserar tåg

Vad kan vara bättre än att kunna välja mellan flyg och tåg när man skall köpa sin resa?

När du söker efter en resa inom Sverige samt till Köpenhamn och Oslo får du prisförslag för både flyg och tåg sida vid sida. ”Detta ger våra kunder ett mer överblickbart utbud och större valfrihet” säger Elisabeth Lindberg, marknads- och försäljningschef Privatresor, Travellink.

Påsk, sommar, sportlov och jul är exempel på när många av Travellinks kunder reser och för att ge dessa möjlighet att finna alla alternativ på ett ställe var det naturligt att utveckla denna tjänst.

”Vi är stolta över att vara den första privatresebyrån på internet som kan finna flyg och tåg i samma sök”, säger Elisabeth Lindberg. Erfarenheten från Travellink Affärsresor (lansering i januari 2009) visar hur viktigt det är för kunderna att ha tillgång till allt. Tåg är idag en stor del av Travellink Affärsresors försäljning.

Travellink som ledande internetresebyrå i Norden fortsätter sin starka tillväxt, ytterligare 100.000 fler kunder köpte resor av Travellink under 2010, totalt 630.000 kunder under året. Den sammanlagda försäljningen för 2010 uppgick till 2,1 miljarder kronor.

Den starka återhämtningen i den nordiska ekonomin ger nu ytterligare ökat resandet både på privatsidan såväl som för företagsmarknaden. Travellinks försäljning under första kvartalet når nya rekordnivåer med en ökning över 20 % jämfört med föregående år.

För mer information:
Elisabeth Lindberg, marknads- och försäljningschef privatresor, Travellink
Telefon: 08-562 060 011
Mobil:073-773 60 11
E-post:elisabeth.lindberg@travellink.com

• flyg
  • tågresor
  • tåg
  • flygresor

Travellink är Nordens ledande internetresebyrå med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Travellink har 3 affärsområden; privatresor, affärsresor och konferens & event. Utbudet består av 560 flygbolag, 130.000 hotell och för bil 5000 uthyrningställen i 80 länder. Travellink ingår i Opodo gruppen , ett av Europas största internetreseföretag. År 2010 hade Travellink 630.000 resenärer och försäljningen uppgick till 2,1 miljarder SEK. Travellink bedriver även försäljning av privatresor under varumärket Opodo på den Nordiska och Polska marknaden