Travellink sätter kunden i fokus med ny design och funktionalitet

Med nytt utseende samt flera nya funktioner där användarvänlighet prioriterats vill Travellink sätta sina kunders behov i fokus. Travellinks kunder har idag tillgång till mer än 560 flygbolag, 165.000 hotell i 60 länder, ca. 5.000 biluthyrningsställen i 80 länder och aktiviteter på mer än 850 destinationer runt om i världen. Med ett sådant brett utbud är behovet att enkelt kunna överskåda sökresultat stort. För att göra det möjligt har Travellink lanserat en ny sorteringsfunktion samt ett helt nytt sätt att söka resor.

Med det nya utseendet vill Travellink göra det ännu enklare att genomföra bokningar. Nya filtreringsfunktioner för flyg inkluderar bl.a. reslängd, tid för ut- och hemresa och max antal byten, funktioner som syftar till att göra sökresultaten bättre anpassade för individuella preferenser. Även sökresultat för hotell och flyg+hotell har uppdaterats med tydligare prisöversikt för olika hotellklasser och ny kartfunktion som kan användas till att sortera hotellen. Filtreringsfunktionerna finns även tillgängliga för vår nya produkt tåg+hotell inom Sverige samt för Oslo och Köpenhamn.

För kunder som vet vad de vill göra på semestern men inte bestämt sig för destination än lanserar vi nu ”jämför destinationer”. Att göra flera sök på olika destinationer är tidskrävande och kan vara svårt att jämföra då resultaten inte presenteras på en och samma sida. Nu kan du hos Travellink söka på upp till 6 destinationer och resultatet visas på en sida där kunden enkelt kan jämföra priser och avgångar.

• användarvänlighet
  • flygsök
  • design
  • privatresor

Travellink är Nordens ledande internetresebyrå med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Travellink har 3 affärsområden; privatresor, affärsresor och konferens & event. Utbudet består av 560 flygbolag, 165.000 hotell och för bil 5000 uthyrningsställen i 80 länder. Travellink ingår i ODIGEO.  År 2011 hade Travellink 830.000 resenärer och försäljningen uppgick till 2,7 miljarder SEK. Travellink bedriver även försäljning av privatresor under varumärket Opodo på den Nordiska och Polska marknaden.