Travelshop underlättar cykling på Söderåsen

Under 2021 anordnar Travelshop Malmö pick-up och drop-off i Billesholm med hyrcyklar för besökare till Söderåsen.

Travelshop som sedan år 2005 är verksam inom cykelturism näringen ser ett stort värde för deras besökare i Skåne att kunna hämta upp och lämna sin cykel på själva området de ska cykla på.

"Genom cykel ”pick-up” och ”drop-off” på plats så som på Söderåsen hoppas vi ge en helhetsupplevelse och göra det enklare att uppleva den Skånska naturen samtidigt vi sparar tid för kunden", säger Ingvar Ryggesjö ansvarig på Travelshop.

”Vi hoppas att vår extra service detta sätt också kan inspirera fler att välja en aktiv semester eller utflykt ute i friska luften", utvecklar Ingvar.

Det finns många områden att upptäcka på Söderåsen, runtomkring den större turistattraktionen Söderåsens Nationalpark, menar Ingvar på. Ett sådant är området kring Billesholm. Billesholmområdets cykel slingor, är väl lämpat att ta sig fram med på cykel (asfalterad- och grusväg) och erbjuder sevärdheter som bokskog, blomsterträdgårdar, Skånes högst belägna kyrka, hembygdsmuseum och hembakad fika. Varje lördag från juli fram till september anordnar nätverket Kvinnohistorier gratis författarträffar med olika teman, och guidade trädgårdsturer i området.

”Vi vill på detta vis avlasta turismen kring själva nationalparken, men även få fler att upptäcka, övriga skatter som gömmer sig i detta vackra område”, avslutar Ingvar

Priset för att hyr el-cykel via Travelshop kostar inklusive pick-up/ drop-off och fika 495 kr per/person.