Turist Mini-tåget Malmö Expressen åter i Malmö

Fram till och med den 22 augusti 2021, kan besökare och boende i Malmö, återigen turista med mini-tåget Malmö Expressen.

Travelshop i Malmö introducerade mini-tåget Malmö Expressen år 2018 och blev redan från start en populär turistattraktion bland besökare till Malmö. En attraktion som sattes på paus sommaren 2020 med pandemins intåg.

”Vi är glad att åter ingen kunna erbjuda våra besökare till Malmö ett bekvämt och miljövänligt sätt att uppleva Malmös topp attraktioner, säger Ingvar Ryggesjö ägare av Travelshop.

”Det eldrivna tåget har 4 stycken vagnar med plats för slutna sällskap upp till 6 personer i varje vagn, fortsätter Ingvar.

Malmö Expressen är en engelsk audio-guidad tur som passerar välbesökta områden i Malmö, som Västra hamnen med Dockan Marina, Turning Torso, Malmös eget ”Malmhattan” med konserthus Malmö Live och fotostop över Öresundsbron. Utöver de lite nyare sevärdheterna kör tåget även förbi äldre historiska malmöitiska platser som Stortorget och Malmöhus slott.

” Tåget går tis, ons, fre, lör & sön varje vecka från lunchtid, 4 gånger per dag berättar Ingvar.

”Malmös storlek på citykärna lämpar sig utmärkt för en turistattraktion som ett mini-tåg. På den ca. 1 timme långa rundturen, täcker vi Malmös topp 8 sevärdheter” och lite till, vilket gör den till en populär sightseeing bland inte minst barnfamiljer och besökare berättar Ingvar vidare.

PRISER MINITÅGET (MALMÖ EXPRESSEN)

Start och slutplats: Stortorget, Malmö city

Pris vuxen: 70kr*

Barn: 4-11år 35kr*

Betalning via bokning på hemsida eller på plats med betal/kreditkort eller swish.