3 börjar sälja iPhone 5 i Sverige 28 september

3 börjar sälja iPhone 5 i Sverige 28 september

Mobiloperatören 3 börjar försäljningen av iPhone 5 den 28 september. Kunder kan redan nu förhandsbeställa sina iPhone 5 på www.tre.se

iPhone 5 med 16 GB minne kommer att ingår för 0 kronor i abonnemang med 24 månaders bindningstid, 32 GB-modellen kommer att kosta 49 kronor i månaden medan 64 GB kommer att kosta 69 kronor i månaden extra i 24 månader i 3s egna butiker, via 3s website www.tre.se, kundservice, telesälj och hos alla 3s återförsäljare. Dessutom, iPhone 4S kommer att finnas till försäljning för 0 kronor med abonnemang från och med fredag 28 september. Hos 3 Sverige kommer en kund med iPhone 5 att kunna använda HSPA+ och DC-HSPA-nät för data.

iPhone 5 är den tunnaste och lättaste iPhone någonsin, en helt ny design med en fantastisk ny 4-tums Retina display; Apples egendesignade A6-processor som ger blixtrande snabba prestanda och ultrasnabb mobildata – samtidigt som batteritiden blivit rejält förbättrad. iPhone 5 levereras med Apples nya iOS 6, världens mest avancerade mobila operativsystem med över 200 nya funktioner, bland annat den helt nya Maps-appen med Apples egendesignade kartverktyg och navigationstjänster, full Facebook-integration, Passbook-organisatören samt stöd för nya funktioner och fler språk i Siri.

- Vi är enormt stolta över att kunna erbjuda Apples nya tunnare och lättare iPhone 5. Väldigt attraktiva abonnemang och vårt prisbelönta mobila datanät gör 3 till det självklara valet för alla kunder som vill ha den bästa möjliga upplevelsen av sin nya iPhone 5, säger 3 Sveriges CEO Nicholas Högberg.

Mer information finns på www.tre.se/iphone5 eller 020-33 33 33.

Mer information om iPhone 5, finns här: www.apple.com/iphone.

För mera information om 3, kontakta:

Nicholas Högberg, CEO, 3 Sverige

Mobil: +46 (0)735 71 90