3 första operatör att erbjuda N73 – Nokias bästa kameramobil.

Nokia N73 är en elegant multimediamobil med en avancerad 3,2 megapixels kamera från Carl Zeiss och generös 2,4-tums skärm. Hos 3 kommer den att säljas tillsammans med ett extra minneskort som rymmer 512 MB. N73 är Nokias utmanare till Sony Ericssons K800i, den mobil som de senaste månaderna toppat 3s försäljninglista. Förutom den högklassiga 3,2 megapixelkameran med optik från tyska Carl Zeiss innehåller mobilen avancerad mjukvara för att bilderna ska bli så bra som möjligt och för att det ska bli enkelt att använda dem. Det gör att N73 kan konkurrera med rena digitalkameror om bildkvalitet och användbarhet. Till att börja med säljs N73 i en silver- och plommon-färgad version. Senare kommer den även att finans i vitt-rött. N73 hanterar alla typer av e-post, MMS och SMS, den har USB-port, Bluetooth och Infrarött. Interminnet är 42 MB men det finns plats för extra minneskort och hos 3 säljs den med ett 512 MB stort sådant som rymmer runt 600 bilder. Vidare har N73 trippelband vilket betyder att den fungerar på fem kontinenter. Batteritiden är 246 minuter för tal, 350 timmar stand by. Hos 3 kommer Nokia N73 at kosta 149 kronor i månaden under 24 månader. Vill du handla med 18 månaders bindningstid blir månadspriset 199 kronor. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://tremedia.episerverhotell.net/login.asp Användarnamn: press Lösenord: press Johan Othelius, Marknadschef 3 Mobil: +46 (0)735-333 222 E-post: johan.othelius@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 13,5 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se