3 har byggt ut nätet i Älmhult

3 har byggt ut nätet i Älmhult

Mobiloperatören 3 bygger i rask takt ut sitt prisbelönta nät. Nu har Älmhult fått förbättrad täckning och höjda datahastigheter.

3s nät har nu fått en genomgripande uppgradering i Älmhultstrakten. Mobiloperatören har byggt med 3G 900-teknik för bättre täckning och LTE/4G-teknik för högre datahastigheter. Bland de platser som får tillgång till dessa förbättringar finns bland annat Älmhult och Häradsbäck.

- Vi arbetar hela tiden med att förbättra vårt nät för våra nuvarande och tilltänkta kunder. Nu i år bygger vi runt 30 nya eller uppgraderade master varje vecka med modernare teknik för högre hastigheter och bättre täckning, säger Nicholas Högberg, VD på 3 Sverige.

Mobiloperatören 3 utsågs till Årets Operatör på Telekomgalan i januari 2012. 3s nät har dessutom vunnit tidningen Mobils årliga test av mobila bredbandsnät de senaste fem åren den genomförts. Ingen av de andra operatörerna har fått lika högt betyg för täckning och hastighet i testen.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3