3 lanserar 3Dual Download – njut av din musik både i mobilen och på PCn

Mobiloperatören 3 lanserar nu 3Dual Download, en avancerad lösning som hanterar de digitala rättigheterna för den musik du köper i 3Music Store. 3Dual Download låter dig ladda ner en låt upp till fem gånger, vad du vill, hur du vill. Med 3Dual Download får du rätten att ladda hem vare låt du köper i vår musikbutik upp till fem gånger. Det betyder att du kan ha dina favoritlåtar både i mobilen och i din PC och att du kan ha dem både hemma och på jobbet. När du går in i webbutiken kan du enkelt kontrollera hur många nedladdningar du har kvar under fliken ”Mina licenser”. Går du direkt till musikshoppen står det 0 kronor bredvid de låtar där du har nedladdningar innestående. Priset för fem nedladdningar av en låt är 9,90 kronor för alla som är prenumeranter på 3musik och 11,90 kronor för de som inte är det. Om du vill kan du även bränna nedladdade låtar på CD en gång per låt. Dual Download fungerar även för kunder som har 3Kontant, däremot bara på persondatorer med Windows 2000 eller XP. Johan Othelius, Marknadschef 3 Mobil: +46 (0)735-333 222 E-post: johan.othelius@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 12 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.