3 lanserar billigare natt-taxa på mobildata

3 lanserar billigare natt-taxa på mobildata

Precis som på en viktig väg varierar trafiken i ett mobilnät över dygnet. Topparna i nättrafiken inträffar på förmiddagen, direkt efter lunch och runt åtta – nio på kvällen. Fram mot midnatt minskar den snabbt och kommer sedan inte igång förrän folk är på väg till skolan eller jobbet.

3 maxfart Natt utnyttjar den här lediga kapaciteten nattetid och ger 100 generösa GB i månaden för enbart 149 kronor plus  högsta möjliga hastighet i nätet men bara mellan midnatt och 8 på morgen. Resten av dygnet är hastigheten begränsad till 200 kbps vilket räcker för enklare användande som att läsa webbsidor, shoppa eller använda en nätbank.

-  Vi har sett att efterfrågan på vårt nät inte är lika stor nattetid och det vill vi ändra på genom att sänka priset.  För de som har möjligheten att lägga sitt användande på natten är det ett unikt bra erbjudande , säger Nicholas Högberg, VD på 3 Sverige.

3 Maxfart Natt kostar 149 kronor i månaden och innehåller 100 GB data per månad. Mellan midnatt och 8.00 på morgonen är hastigheten fri vilket betyder att en kund får tillgång till den bästa möjliga hastigheten på den plats där kunden befinner sig, idag upp till 64 Mbit/sekund med vårt 4G-nät.  Övriga tiden är hastigheten begränsad till 200 kb/sek.

För pressinformation var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 10 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se