3 lanserar iPad-abonnemang i Sverige

3 erbjuder nu skräddarsydda dataabonnemang för iPad i Sverige med start i morgon, 30 november. Alla 3s iPad-abonnemang kommer att säljas utan bindningstid vilket ger full frihet att byta eller säga upp dem när man så önskar.

iPad låter användare arbeta och använda appar och innehåll på ett närmare, mera intuitivt och underhållande sätt än någonsin tidigare. Användaren kan surfa webben, läsa eller skicka e-mail, njuta av och dela med sig av foton, titta på HD-video, lyssna på musik, spela spel, läsa e-böcker och mycket annat, allt via iPads revolutionerande multitouch-interface.

iPad är mindre än 13 millimeter tjock och väger knappt tre kvarts kilo, tunnare och lättare än någon laptop eller netbook-dator, och har en batteritid på upp till tio timmar vid websurfing, videovisning eller musiklyssnande över WiFi och upp till nio timmar när man använder Internet över 3G.

- Vi är enormt stolta att kunna erbjuda våra skräddarsydda dataabonnemang till Apples revolutionerande iPad. De gör det möjligt kunder som vill ha den bästa möjliga upplevelsen med sin iPad kan använda den tillsammans med vårt prisbelönta 3G-nät, säger Nicholas Högberg, vice VD på 3.

För mer information eller intresseanmälan för 3s iPad-abonnemang, vänligen besök www.tre.se/ipad

För mer information om iPad, vänligen besök www.apple.com/ipad

För mer information om 3, var vänlig kontakta:

Nicholas Högberg, vice VD

Mobil: +46 (0)735-333 190

E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

För alla frågor om iPad, var vänlig kontakta Apple.

3 är den världsledande mobiloperatören på 3G och mobilt bredband med mer än 25 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Investor AB (40 %) och Hutchison Whampoa Ltd (60 %). 3 Skandinavien har också en licens att driva 3G-nät i Norge.