3 lanserar Sveriges första kontantkort för Mobilt Bredband

Lagom till semestersäsongen lanserar 3 nu kontantkort för Mobilt Bredband. För 29 kronor dagen, 99 kronor veckan eller 299 kronor i månaden kan du surfa utan begränsningar med Sveriges snabbaste mobila bredband.

3 var den första operatören som lanserade Mobilt Bredband på svenska marknaden och har upprepade gånger belönats för att ha bäst täckning och det snabbaste nätet, bland annat i stora tester i tidningarna Mobil, PC För Alla, Aftonbladet och Expressen.

- Det finns definitivt ett behov för ett kontantkort för Mobilt Bredband, särskilt nu i sommar när alla ska till sommarstugor, båtar, tält eller husvagnar och för alla tillfälliga sommarsvenskar som inte har någon fast adress i landet, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 Skandinavien.

Startpaketet för Mobilt Bredband Kontant kostar 895 kronor och då ingår modem plus en veckas fritt användande. Startpaket utan modem kostar 99 kronor. Påfyllning kostar sedan 29 kronor för ett dygn, 99 kronor för en vecka och 299 kronor för en månad och kan göras med Visa eller MasterCard direkt på en Mitt3-sida som visas när kortet är tomt.

3Bredband Kontant kommer att säljas från och med idag i alla 3s butiker och återförsäljare, på www.tre.se samt av 3s kundstjänst och telesales.

3Bredband Kontant fungerar överallt i 3s nät i Sverige med hastigheter upp till 7,2 Mbps och från juni, även i 3s nät i Danmark.

Fullständiga prislistor för alla 3s abonnemang finns på www.tre.se

Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
www.tre.se/marknadsmaterial
Användarnamn: press
Lösenord: press

Peder Ramel, Skandinavienchef 3
Mobil: (+46) 0735-333 023
Epost: peder.ramel@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR
Mobil: (+46) 0735-337404
Epost: erik.hornfeldt@tre.se

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med närmare 18 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.