3 och Isabelle Mungsgård gör rekordförsök runt Gotland

Business3, 3:s affärsområde för företag, sponsrar liten, smidig, snabb och smart trimaran för rekordsnabb segling runt Gotland. 3-båten gör rekordförsök mitt i vintern. I början på december kommer Isabelle Mungsgård med besättning att göra ett rekordförsök i klassen SeaCart 30, kolfiberbyggd segeltrimaran, runt Gotland. Det är första gången en kvinnlig skeppare gör ett sådant rekordförsök. Start och mål är i Sandhamn och banan går motsols runt Gotland och mäter 311 sjömil. Det tidigare rekordet är 35 h, 58 min och 10 sek, nu är målet att ta sig runt på maximalt 24 timmar. Besättningen består av mycket erfarna seglare; Calle Hennix (världsomseglare Whitbread Round the World Race), Anders Lewander (segelmakare North Sails) och Rickard Oberpichler (delägare i seglingsföretaget Knot). Isabelle Mungsgård kommer från jollevärlden och seglar numera trimaran och matchracing. "Det ska bli en utmaning att slå det gamla rekordet" säger Isabelle Mungsgård, skeppare på 3-båten under rekordförsöket. ”En snabb, smidig och innovativ trimaran symboliserar mycket väl den utmaning som 3 har antagit på företagssidan av den svenska telekommarknaden. Vi önskar den eminenta skepparen med besättning all lycka till.” säger Malin Johansson, Head of Business Marketing på 3. Seglingen går att följa live på Internet via www.livetracker.se eller www.hamnen.se, båten heter 3-båten. 3 sponsrar detta försök. Om kontakt sker via VHF (Stockholm Radio), använd namnet Snowflower. Följ rekordförsöket live på www.livetracker.se eller på www.hamnen.se För mer information var vänlig kontakta: Isabelle Mungsgård +46 703 35 58 81 Malin Johansson +46 735 33 77 63 malin.c.johansson@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med drygt 12 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.