3 väljer danska Co + Högh som ny huvudbyrå för marknadsföring

Efter en omfattande urvalsprocess har mobiloperatören 3 valt danska Co+Högh som sin huvudbyrå för reklam och marknadsföring. Förmåga att få till integrerade kampanjer fällde avgörandet. Under det senaste året har 3 byggt en position som musikleverantör och inte enbart en mobiloperatör. Musiktjänsten 3Musik har idag mer än 50% av marknaden för nedladdad musik, såväl mobilt som på Internet. 3 har dessutom framgångsrik börjat lansera mobila versioner av ledande Internet-tjänster, nu senast MSN Messenger. Sedan chatt-tjänsten lanserades i augusti har nästan 60 000 3-kunder börjat använda den och de sänder trekvarts miljon meddelanden per dygn. Den här utvecklingen mot nya tjänster har skärpt kraven på att 3s huvudbyrå måste kunna göra kampanjer som fungerar och samverkar i flera kanaler samtidigt, inte minst i butik och på webb. Det är bakgrunden till att 3, som är Sveriges ledande 3G-operatör med mer än 50% av marknaden genomfört en omfattande upphandling av byråer nu under hösten. Slutvalet stannade på danska Co+Högh, den byrå som hjälpt till att göra MSN Messenger kampanjen i Skandinavien.  Vi är väldigt stolta att 3 valde oss, det är ett prestigefyllt konto och en stor utmaning eftersom 3 är på god väg att skapa sig en helt egen kategori inom telekom-sektorn, säger Gaute Högh, Co+Höghs grundare och VD.  Co+Höghs stora styrka är integrerad marknadsföring. De har verkligen visat hur de kan få ihop de olika disciplinerna i varje enskild kampanj och det avgjorde för oss. Att byrån har erfarenhet av att jobba med 3 i Danmark har givetvis också spelat in, men det var kreativ höjd och strategiskt tänk som avgjorde, säger Johan Othelius, marknadsdirektör på 3. Gaute Högh är en av Danmarks ledande reklampersoner. Tillsammans med Jesper Kunde byggde han upp Skandinaviens största reklambyrå under 90-talet och sedan ett par år tillbaka leder han egna byrån Co+Högh. Byrån, som skapades just för att leverera integrerade kampanjer, har sitt huvudkontor med 35 anställda i Köpenhamn och den har danska TV2 som sin största kund. Den arbetsgrupp som ska arbeta med 3 Sverige leds av Ole Herstal som har 14 års erfarenhet av telekom. Creative Director blir Claus Möllebro som tidigare var Creative Director på Leo Burnett Danmark. Mer information om 3 hittar du på www.tre.se och www.co-hogh.com. Johan Othelius, Marknadschef 3 Mobil: +46 (0)735-333 222 E-post: johan.othelius@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 13,5 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se