3 väljer Scholz & Friends som ny reklambyrå

3 har valt att anlita Scholz & Friends som ny reklambyrå för den svenska konsumentmarknaden. I närmare två år har 3 Sverige arbetat med danska byrån Co + Hogh som även gör 3s marknadsföring i Danmark. Beslutet att bryta det samarbetet kommer eftersom behovet av närhet med svenska marknaden vuxit sig viktigare än synergieffekterna. Under vintern har 3s marknadsledning fört informella samtal med en mycket liten grupp utvalda byråer och det slutgiltiga valet har nu fallit på Scholz & Friends. - Det var ett extremt svårt val, men efter de förändringar som vi gjort hos oss är jag övertygad om att Scholz & Friends är den byrå som bäst matchar våra ambitioner. Den har en skön stämning internt och teamets perspektiv och metod känns fräsch och nytänkande utan att någonsin bli krystad, säger Jonas Levin, marknadsdirektör på 3. - Vi är väldigt stolta över att ha fått det här förtroendet. 3 är ett modigt och nytänkande företag som gjort en imponerande resa på rekordtid . 3 är dessutom ett varumärke som har alla förutsättningar att kunna bli älskat, säger Kay Höök, VD för Scholz & Friends. Samarbetet börjar omedelbart. 3 blir byråns största kund och den strategiska uppgiften blir en övergripande varumärkesförflyttning för att förtydliga 3s uppdaterade och överlägsna produkt. Dessutom ska byrån delta i planeringen av 3s femårsjubileum senare i vår. Scholz & Friends Stockholm har på bara några år etablerat sig som en av Sveriges ledande reklambyråer. Byrån, som fyller fem år i år, arbetar med kunder som Nike, FlyNordic, Handelsbanken, Metro, MediaMarkt, Arvid Nordquist, Fondberg, Fritidsresor, SkiStar, Parship, Tudor och Riksidrottsförbundet. För mer information, gå till www.s-f.se . För mer information var vänlig kontakta: Jonas Levin, marknadsdirektör Mobil: +46 (0)735-33 7070 E-post: jonas.levin@tre.se Kay Höök, VD Scholz & Friends Mobil: 0702 – 88 01 21 E-post: kay.hook@s-f.se Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3 Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med 15,9 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.