Bredband och LG dominerar april-försäljningen på 3!

För tredje månaden i rad toppar Turbo3G och mobilt bredband mobiloperatören 3s försäljningslista. På platserna omedelbart under har dock LG gjort comeback med en tidigare favorit till nytt, väldigt attraktivt pris. Det svänger snabbt i hockey, men nästan lika snabbt i mobilvärlden. Det senaste halvåret har Sony Ericsson varit helt dominerande i listans topp, men nu är det LG som har tre av de fyra översta platserna med olika varianter av sin extremt framgångsrika U890. Modellen var av de mest sålda under 2006 och visar nu att den fortfarande står sig väl mot nyare mobiler från andra tillverkare, bland annat tack vare en gedigen satsning på marknadsföring. Mobilt Bredband och 3s eget USB-modem är dock fortsatt ohotat på listans förstaplats och försäljningen av mobilt bredband blir bara starkare och starkare i takt med att allt fler delar av landet får täckning. På listans undre hälft återfinns fem gediget populära modeller, fyra från Sony Ericsson och en från Nokia. Ingen av april månads nya modeller Nokia E65 eller LG Shine har lyckats ta sig in, men det är mycket möjligt att vi kommer att få se nykomlingar på majs försäljningslista då Nokias hett efterlängtade supermobil N95 har funnits i handeln nästan en hel månad. 1. (1), 3 USB Modem Turbo 3G 2. (ny), LG U890 Blue Pink 3. (ny). LG U890 Silver Grey 4. (ny), LG U890 Silver Blue 5. (2), Sony Ericsson W880 Silver 6. (5). 3 Data Card Turbo 3G 7. (4), Sony Ericsson K610 Red 8. (3). Sony Ericsson K610 White 9. (ny). Sony Ericsson K800 Black 10. (7), Nokia 6288 Black Peder Ramel, Koncernchef 3 Skandinavien Mobil: (+46) 0735-333 023 Epost: peder.ramel@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: (+46) 0735-337404 Epost: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 14,7 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se