Darins nya album först i Samsungs mobiler hos 3

Darin släpper sitt fjärde studioalbum "Flashback" den 3 december. Men redan imorgon blir albumet tillgänglig digitalt via mobiloperatören 3 om du köper en ny Samsung-mobil. Albumet innehåller självfallet hiten "Breathing Your Love", i duett med Kat DeLuna.

Senaste albumet från Darin är tillgängligt hos 3 i förtid tack vare Samsungs samarbete med Darin.

Samsungs senaste mobiler har blivit en försäljningssuccé hos 3. För någon vecka sedan släpptes en rosa version av bästsäljaren Samsung Soul B. Darins nya album följer även med om du köper Samsung-modellerna TouchWiz och Omnia.

Darin fick sitt stora genombrott 2004 då han blev tvåa i "Idol". Det nya albumet innehåller bland andra låtar från stjärnproducenten RedOne som även samarbetar med världsartister som Michael Jackson och Enrique Iglesias.

Samsung Soul B har en kamera på 3 megapixlar med 4 gångers digital zoom, internminnet är 1 GB och det finns plats för minneskort av MicroSD-typ upp till 8 GB storlek. Vidare finns inbyggd FM-radio och hos 3 levereras den med Windows Live Messenger förinstallerat. Taltiden är 200 minuter och standby-tiden hela 400 timmar. Mobilen erbjuder även mobilt bredband med nedladdningshastigheter upp till 3,6 Mbit/s.

Samsung TouchWiz har en 2,8-tum stor pekskärm med en kamera på hela 5 megapixel samt ansiktsigenkänning. Dessutom har den fyra gångers zoom och autofokus. TouchWiz har även inbyggd FM-radio, 240 MB internminne och plats för Micro SD på upp till 8 GB. Taltiden är 180 minuter och standby-tiden 250 timmar. Det går även att surfa mobilt med upp till 7,2 Mbit/s.

Värstingen Samsung Omnia har en kamera på 5 megapixlar, autofokus och 2 gångers digital zoom. Internminnet är 16 GB och det finns även plats för minneskort av MicroSD-typ upp till 16 GB storlek. Operativsystemet är Windows mobile 6.1 och Omnia har W-lan och turbo 3G för nedladdningshastigheter upp till 7,2 Mbit/s. Den har FM-radio och mediaspelare. Taltiden är 390 minuter och standby-tiden hela 450 timmar.

Bilder på Samsungs mobiler samt på Darin finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder
Darins officiella hemsida finns på http://www.darin.nu/

För mer information, vänligen kontakta:

Nicholas Högberg, vVD 3
Mobil: +46 (0)735 33 71 90
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3
Mobil: +46 (0)735 33 74 04

Erik Johannesson, nordisk pr-chef Samsung
Mobil: +46 (0)70 99 55 650
E-post: erik.johannesson@samsung.se

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med drygt 19 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40 %). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.

Om Samsung
Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en ledande producent av tv, minneschips, mobiltelefoner och tft-lcd-paneler med 150 000 anställda i 62 länder inom fyra affärsområden. Samsung är i dag ett av världens snabbast växande varumärken. Den konsoliderade försäljningen uppgick under 2007 till 105 miljarder dollar. Sex miljarder dollar satsades i forskning och utveckling under 2006. Samsung Electronics Nordic AB omsatte under 2007 sju miljarder kronor. Sedan 1992 har företaget vuxit snabbt, har i dag 320 medarbetare och erbjuder det senaste inom mobiler, ljud och bild, IT-produkter och vitvaror.