Debutanten Encore har blivit Sverige förste mobil-stjärna

Den svenske debutanten Encore har gått direkt in Singellistans 3:e plats med sin egna version av ”L’Amour Toujours”. Detta efter att han vunnit 3s talangtävling som hölls under hösten och vintern 2006. 3s talantävling hölls parallellt med Idol och Vinsten var att få spela in en låt samt att få göra en musikvideo. Resultatet blev den akustiska versionen av Gigi d’Agostinis hitlåt ”L’Amour Toujour”. Att göra akustiska versioner av dance hitar var en idé som Encore länge funderat på. Encore har uttryckt sin kärlek för de ursprungliga versionerna och hoppas med hela sitt hjärta att han lyckas upprätthålla hedern och känslan som han upplever finns i dessa låtar. - Det här visar att mobilen håller på att bli lika viktig för musiken som TV en gång. Precis som MTV skapade nya stjärnor ser vi att mobilen och mobil musik kan vara vägen till ett genombrott för en ny artist, säger Anders Svensson, musikansvarig på 3. Förutom att ”L’Amour Toujours” den vecka är den mest nedladdade låten så har den uppmärksammats av flera radio stationer som nu kommer att adderar låten så framtiden ser ljus ut för den 19 åriga nykomlingen som är född och uppvuxen på Söder i Stockholm. För mer information om Encore besök hans hemsida på www.myspace.com/encoreartist eller www.tre.se/encore För mer information var vänlig kontakta: Anders Svensson, Musikchef 3 Mobil: +46 735 7140 Mail: Anders.svensson@tre.se Anna Moore, To Be PR Mobil: +46 707 77 82 62 E-post: anna@mooretobe.com Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3 Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med drygt 12 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.