Folkkära artister sprider magi i “En jul tillsammans med Tre”

Folkkära artister sprider magi i “En jul tillsammans med Tre”

Under hösten har Tre uppmanat sina följare på Instagram att nominera nära och kära till en julöverraskning utöver det vanliga; en privat julkonsert med en av fyra folkkära artister: Carola, Martin Stenmarck, Lisa Ajax och Wiktoria. Kampanjen går under namnet ”En jul tillsammans med Tre” och alla filmer från alla konserter kommer sändas på Youtube och i Tres kanaler.

-Med “En jul tillsammans med Tre” vill vi sprida extra julstämning och en känsla av samhörighet för alla där ute som känner sig ensamma eller behöver lite uppmuntran så här i juletider. Många har haft ett jobbigt år och förhoppningsvis kan detta ge lite guldkant i tillvaron, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre Sverige.

Fyra avsnitt. Fyra julöverraskningar.

På söndag 29/11 sänds den första delen av ”En jul tillsammans med Tre” där Lisa Ajax överraskar Patrik Räftegård med en exklusiv spelning nedanför hans balkong på Gärdet i Stockholm. Patrik är en av många vars liv vänts upp och ner under 2020. Han arbetade tidigare som flygvärd, och har i samband med pandemins inverkan på flygbranschen gått arbetslös under en längre period.

I avsnitt nummer två som sänds andra advent överraskar artisten Wiktoria äldreboendet Villa Solhem i Spånga med en privat julkonsert på innegården. Detta efter att gruppchef Nellie Karlsson nominerat sin arbetsplats till ”En Jul Tillsammans med Tre.”

Artister och datum:

Lisa Ajax 29/11

Wiktoria 6/12

Martin Stenmarck 13/12

Carola 20/12

Avsnitten släpps kl. 15:00 och finns därefter tillgängliga i Tres sociala kanaler (Facebook, Instagram och Youtube).

Om produktionen.

En Jul tillsammans har genomförts med ett litet produktionsteam. Planering och utförande har skett med strikt hänsyn till de restriktioner som rått vid inspelningstillfället. Både produktionsteam och förbipasserande har fått bära masker och uppmanats hålla avstånd till varandra.

Om Lisa Ajax.

Artisten Lisa Ajax slog igenom med sin unika röst när hon kammade hem förstaplatsen i Idol 2014. Hon har därefter hunnit med att tävla i Melodifestivalen två gånger och tagit sig hela vägen till finalplats vid båda tillfällena. Lisa har även turnerat Sverige runt och gett ut samlingsalbumet ”Collection”.

Om Wiktoria.

Artisten och låtskrivaren Wiktoria är aktuell med låten ”Me”. Under 2020 har hon släppt en rad singlar. Wiktorias debuterade som en av deltagarna i Melodifestivalen 2016 med den låten ”Save Me” som gav henne en finalplats. Hon var även en av finalisterna i Melodifestivalen 2017 och 2019.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.