Galen groda populärast i mobilerna under julen

Crazy Frog:s ”Jingle Bells” var den låt som spelades mest i mobilerna under julhelgen bland 3s användare. Paradise Hotel-stjärnan Natascha tillsammans med Brinken hänger kvar i toppen med sin ”TNT”. Under årets sista vecka var jullåtar populärt att lyssna och titta på bland mobilanvändarna på 3. Crazy Frog med ”Jingle Bells” låg etta och tyska Schnappi med ”Jing Jingeling” som trea samt Gunthers ”Christmas Song (Ding Dong)” som åtta. Förra veckans favorit James Blunt är helt borta från topplistan, likaså Lena Philipsson. Skönheterna i Pussycat Dolls är tillbaka på topplistan med en ny låt – ”Sway”. Mobila topplistan vecka 52 Placering Artist Titel 1 (ny) Crazy Frog Jingle Bells 2 (1) Natacha & Brinken TNT 3 (ny) Schnappi Jing Jingeling 4 (4) Kelly Clarkson Because Of You 5 (3) Agnes Right Here Right Now 6 (ny) The Notorious B.I.G.Nasty Girl 7 (ny) The Pussycat Dolls Sway 8 (2) Gunther Christmas Song (Ding Dong) 9 (ny) Sugababes Ugly 10 (ny) Eminem When Im Gone 11 (ny) Akon Pot Of Gold 12 (ny) Kanye West Heard Em Say (feat Adam Levine) 13 (18) Kelly Clarkson Behind These Hazel Eyes 14 (ny) Gwen Stefani Luxurious 15 (ny) Nightwish Sleeping Sun 16 (6) Mattafix Big City Life 17 (ny) The Cardigans I Need Some Fine Wine And You, 18 (12) Madonna Hung up 19 (ny) Girls Aloud Biology 20 (ny) Ashlee Simpson Boyfriend Listan avser nedladdade och streamade låtar samt musikvideos på 3s mobila portal under vecka 52. Siffran inom parantes avser placering veckan innan. För mer information var vänlig kontakta: Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04, E-post: erik.hornfeldt@tre.se Fakta om 3 Mobila mediebolaget 3 var först att erbjuda 3G-tjänster i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se