Haval van Drumpt ny vd på Tre Sverige

Haval van Drumpt ny vd på Tre Sverige

Den 8 februari tillträder Haval van Drumpt som ny vd på Tre Sverige. Han kommer närmast från en tjänst  som privatmarknadschef för Telia i Litauen. Johan Johansson går vidare till en global vd-tjänst och lämnar därför på egen begäran Tre efter två framgångsrika år.

- Vi är glada att Haval kommer till Tre Sverige. Han har helt rätt bakgrund med gedigen erfarenhet av telekom. Tre är i en stark tillväxt- och förändringsfas med fokus på kundnöjdhet och nya innovativa tjänster. Det kommer att hända mycket på svensk telekom-marknad de kommande åren, vi har en spännande resa framför oss, säger Morten Christiansen, vd för 3 Skandinavien.

Haval kommer närmast från tjänsten som chef för Telias privatmarknad i Litauen. Dessförinnan var han vd för Zitius där han bland annat fick pris som Årets Ledare på Telekomgalan. Han har en stor erfarenhet från telekom med roller som vd för Riksnet och Halebop.

- För mig är det ett drömjobb. Tre har en stark energi i sitt varumärke och en utmanar- och innovationsanda som jag uppskattar. Jag kommer att bygga vidare på den förändringsresa Tre inlett med digital transformation, ökad kundnöjdhet och fortsatt tillväxt, säger Haval van Drumpt.

Johan Johansson har varit vd för Tre Sverige sedan hösten 2016.

- Johan har genomfört ett stort förändringsarbete, speciellt inom kundnöjdhet och digitalisering samt även ompositionerat Tre på konsumentmarknaden. Jag vill rikta ett stort tack för att Johan tagit oss dit vi är idag och önskar honom lycka till i framtiden, säger Morten Christiansen, vd för 3 Skandinavien.

Johan kommenterar:

- Tiden på Tre har varit fantastisk där vi ökat kundnöjdheten, återtagit tillväxten på en mycket konkurrensutsatt marknad och accelererat digitaliseringen. Nu går jag vidare till ett spännande bolag med många nya möjligheter, säger Johan Johansson, vd för Tre Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:
Mårten Lundberg, kommunikationschef Tre
E-post: marten.lundberg@tre.se

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.