Mobiltoppen - Sony Ericsson X8 närmar sig iPhone 4

Mobiltoppen - Sony Ericsson X8 närmar sig iPhone 4

iPhone 4 är den enda modell som ligger kvar på samma plats som föregående månad. Mobiloperatören 3 har även denna månad sålt flest iPhone 4 16 GB. Tätt bakom ligger Sony Ericsson X8 som tagit sig förbi iPhone 3GS och på tredje plats kommer iPhone 4 32GB. Samsung Gio och Galaxy SII är nykomlingarna som intagit listan samma månad som de lanserades. Gio och Galaxy SII är fullmatade Androidmobiler men i två olika prisklasser. Gio är budgetmodellen medan Galaxy SII är Samsungs nya flaggskepp.

1.(1) iPhone 4 16 GB

2.(3) Sony Ericsson X8

3.(7) iPhone 4 32 GB

4.(ny) Samsung Gio

5. (2) iPhone 3GS 8 GB

6. (4) Sony Ericsson Xperia arc

7.(5) Sony Ericsson Elm

8.(ny) Sony Ericsson x10 Mini Pro

9. (ny) Samsung Galaxy SII

10. (8) HTC Incredible S

Den här topplistan visar försäljningen under den gångna månaden via 3s webbsida, telesales, 3Butiker och återförsäljare över hela landet.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Malin Harman, Information & PR, 3