Nya och billigare modem för Mobilt Bredband

3 lanserar nu ett PC-expresskort för Mobilt Bredband, Huawei E870. Samtidigt sänks priserna på vanliga datakort och USB-modem. Huaweis PC-express datakort har stöd för Turbo 3G upp till 7,2 Mbps nedladdning och upp till 1,4 Mbps uppladdning. Kortet är för den nya PC-kortsstandarden PC-Express som är vanlig på nyare bärbara och det har stöd för Windows 2000, XP och Vista 32-bitar, samt för Apple OSX 10,4. Kontant kostar det 1 395 kronor, med 3bredband 7,2 och 12 månaders bindningstid kostar det 99 kronor i månaden och med 24 månaders bindningstid ingår det utan extra kostnad. Samtidigt sänker 3 priserna på övriga datakort och USB-modem för mobilt bredband. E220 – den klassiska ”tvålen” och det senaste årets storsäljare – kostar nu 895 kronor, det vanliga datakortet E630 kostar också 895 kronor och Pro-modemet E270 kostar 1395 kronor. Nicholas Högberg, CCO 3 Mobil: +46 (0)735-33 71 90 E-post: nicholas.hogberg@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3 Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med 15,9 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.