Nya Sony Ericsson-mobiler med musik, gratis framkallning av bilder

Nu börjar mobiloperatören 3 sälja sommardiscots hetaste musikmobil Sony Ericsson K610i i färgerna rött, vitt eller grått. Dessutom är det premiär för Sony Ericssons K800i Cyber-Shot som är marknadens mest kompletta kameramobil och där gratis framkallning hos Kodak ingår. K610i är den logiska uppföljaren till Sony Ericssons bästsäljare k608i, en liten och elegant musikmobil som levereras i färgerna rött, vitt och grått. Kameran är 2 megapixels med 16,7 miljoner färger. Skärmen är 1,9 tum, vikten 89 gram och minnet 16 MB plus 64 MB (med plats för minneskort på upp till 512 MB). K610i har 150 minuters samtalstid och 350 timmars standby. Med 3Kombo kostar den 119 kronor i månaden under 18 månader. Utan förhöjd månadsavgift är priset 2 095 kronor och kontant kostar den 2 795 kronor. K800i är en avancerad kameramobil som kan konkurrera med de flesta digitalkameror på marknaden. Kameran är 3,2 megapixels med autofokus, bildstabilisering och inbyggd xenon-blixt. Mobilen är också den första som förärats med Sonys varumärke Cyber-Shot. Dessutom, tack vare ett unikt samarbete med Kodak kan K800i-kunderna få sina 150 första bilder framkallade utan kostnad. Erbjudandet gäller de första 6000 kunderna som köper mobilen i en av 3s egna butiker. Med 3Kombo kostar K800i 149 kronor i månaden under 18 månader. Utan förhöjd månadsavgift är priset 2 695 kronor och kontant kostar den 4 295 kronor. Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: (+46) 0735-337404 Epost: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 12 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.